صفحه اصلی / تولید سنگ آهن از مرز ۳۰ میلیون تن گذشت

تولید سنگ آهن از مرز ۳۰ میلیون تن گذشت

سنگ آهن تولیدی در ۱۱ ماهه ۹۴ افزون بر ۲۸ میلیون و ۴۰۴ هزار تن ثبت شده بود و عملکرد بهمن ماه پارسال رقم ۲ میلیون و ۶۵۹ هزارتن را نشان داد که در مقایسه با دیماه ۹۵ که رقم ۲ میلیون و ۷۸۴ هزار تن بود، افت ۴.۵ درصد را ثبت کرد .
سنگ آهن تولیدی در سال ۹۴ در مجموع به ۳۰ میلیون و ۴۳۵ هزار تن رسید و در مقایسه با عملکرد ۳۴ میلیون و ۱۶۳ هزار تنی سال ۱۳۹۳ کاهش ۱۰.۷ درصدی را نشان می دهد، در عین حال میزان سنگ آهن تولیدی در سال ۹۲ نیز رقم ۳۳ میلیون و ۷۴۶ هزار تن اعلام شده بود. 
اسفند ماه ۹۴ نیز بیش از ۲ میلیون و ۲۳ هزار تن سنگ آهن تولید شد که نسبت به بهمن ۹۴ که بیش از رقم ۲ میلیون و ۴۹۷ هزار تن بود، کاهش ۱۹ درصدی را ثبت کرد .
میزان ذخایر شناسایی شده سنگ آهن کشور ۵.۱ میلیارد تن اعلام شده که از این رقم ۳.۵ تا ۳.۷ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است .
سنگ آهن سنگان ( خراسان رضوی ) با ذخیره بیش از یک میلیارد تن ، گل گهر سیرجان ( کرمان ) با ذخیره یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون تن و چادر ملو ( یزد ) نیز چند صد میلیون تن ذخیره دارد و به عنوان بزرگترین معادن کشور در این بخش محسوب می شوند . 
برآورد میزان صادرات سنگ آهن در سال ۹۴ حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن بود که در سال ۹۵ از این میزان فراتر رفته است .
سهم بخش خصوصی از مجموع تولید سنگ آهن در سال ۹۴ بالغ بر پنج میلیون تن برآورد شده بود.
برپایه آمارهای اعلام شده از سوی انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در نیمه نخست سال ۹۵ از مجموع ۱۹۰ معدن سنگ آهن کشور حدود ۸۰ تا ۹۰ معدن به دلیل مشکلات مختلف تعطیل شد . 
سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) در سال گذشته اعلام کرد: اکتشافات مقدماتی انجام شده نشان از وجود ذخیره ای به میزان ۵۵۰ میلیون تن سنگ آهن دارد.
** تولید ۱.۱ میلیون تن کنسانتره زغالسنگ 
جدول آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه عملکرد ۱۱ ماهه ۹۵ نشان داد که در این مدت بیش از یک میلیون و ۱۲۰ هزار تن زغالسنگ تولید شد که در مقایسه با افزون بر یک میلیون و ۱۰ هزار تن در مدت ۱۱ ماهه ۹۴ رشد ۱۰.۹ درصدی را نشان می دهد .
بهمن ماه پارسال میزان تولید کنسانتره زغالسنگ به رقم ۱۱۰ هزار تن رسید که نسبت به ۱۳۰ هزار تن تولید شده در دیماه ۹۵، افت ۱۵.۵ درصد داشت.
همچنین آمارها نشان می دهد که سال ۹۴ در مجموع ۹۷۸ هزار تن کنسانتره زغالسنگ به تولید رسید و نسبت به رقم یک میلیون و ۱۵۶ هزار تن سال ۹۳ کاهش ۱۵.۴ درصدی را ثبت کرد .
سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور میزان ذخیره شناسایی شده زغالسنگ کشور را در گذشته نزدیک به یک میلیارد تن اعلام کرد، در عین حال نتایج انجام اکتشافات مقدماتی در دولت یازدهم، خبر از وجود نزدیک به ۴۰۰ میلیون تن ذخیره زغالسنگ دارد.
 پیش از این اعلام شد، ارزش ذخایر اکتشافی معدنی بیش از ۷۷۰ میلیارد دلار است و انتظار می رود این رقم با اکتشافات جدید به بیش از یکهزار و ۴۰۰ میلیارد دلار برسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.