صفحه اصلی / ایده‌بازار هوایی فرصتی برای سرمایه گذاری ایده‌های کاربردی است

ایده‌بازار هوایی فرصتی برای سرمایه گذاری ایده‌های کاربردی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی، در خصوص ایده بازار هوایی و هوانوردی بیان کرد: هدف از راه‌اندازی ایده بازار هوایی، ایجاد پیوند بین صاحبان ایده، دانشگاه ها، صاحبان سرمایه و فعالین صنعت ازیک ‌طرف و ایجاد زیرساخت جهت تجاری‌سازی ایده‎های کاربردی در این صنعت از طرف دیگر است.
وی افزود: به منظور پرورش ایده های نو و خلاقیت‌ در حوزه هوایی و هوانوردی، حرکت به سمت کاربردی‌سازی این ایده های خلاقانه و در نهایت، کمک در راستای تجاری‌سازی آنها و ایجاد ارتباط پویا بین نیازهای روز کشور و فعالیت‌های نخبگان در دانشگاه، ستاد هوایی و هوانوردی با همکاری اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اقدام به تدوین طرح برگزاری نخستین جشنواره ایده بازار هوایی و هوانوردی کرده است.
به گفته منطقی، دانشگاه تهران به‌عنوان یکی از پیشگامان برگزاری ایده بازارهای تخصصی، نقش دبیرخانه ایده بازار تخصصی هوایی و هوانوردی را ایفا می‌کند و ستاد توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی به‌عنوان سیاست‌گذار، علاوه بر نظارت بر جشنواره از طریق تشکیل کمیته داوران، با جلب مشارکت بخش صنعت و سرمایه‌گذاران، نقش خود را بیشتر در قسمت تجاری‌سازی و ایجاد پیوند بین ذینفعان بازی می‌کند.
وی تصریح کرد: اولویت‌های فناوری هوایی، همچنین گام‌های زمانی انجام پروسه ایده‌بازار جهت ارائه فراخوان عمومی تعیین شده و از طرف ستاد به دبیرخانه ایده بازار در دانشگاه تهران اعلام شده است.
منطقی اظهار داشت: فراخوان ایده‌بازار و اولویت‌های فناوری در ابتدای سال آینده در دانشگاه‌های مختلف کشور اعلام خواهد شد. ایده‌های دریافتی توسط کمیته داوری بررسی خواهند شد و ایده‌های برتر توسط داوران تعیین می‌شوند.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ادامه داد: در روز برگزاری جشنواره، در کنار برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه هوافضا و کارآفرینی، ایده‌هایی که در پایش اولیه ایده‌های دریافتی توسط کمیته داوری انتخاب شده‌اند نیز در حضور داوران و سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد تا ایده‌های برتر انتخاب و تجلیل شوند.
وی تاکید کرد: حضور سرمایه‌گذار، این فرصت را در اختیار پژوهشگران و جامعه دانشگاهی قرار می‌دهد که در صورت کاربردی بودن ایده، سرمایه لازم جهت تجاری‌سازی آن را جذب کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.