صفحه اصلی / موسسه آرمان غیرمجاز است، سپرده‌گذاری نکنید

موسسه آرمان غیرمجاز است، سپرده‌گذاری نکنید

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی گفت : با توجه به‌سرعت گرفتن کارها در مورد موسسه کاسپین تا آخر خرداد مشکل سپرده گذاران حل می‌شود ، همچنین موسسه‌ای که با نام آرمان فعالیت می‌کند غیرمجاز است .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، عباس کمرئی در گفتگوی تلفنی با برنامه پایش شب گذشته گفت: موسسه اعتباری کاسپین متشکل از ۸ تعاونی غیرمجاز است که فعالیت می‌کردند ، این هشت تعاونی عبارت‌اند از فرشتگان، امید جلین، بدر توس، پیوند، الزهرا، حسنات، دامداران و کشاورزان کرمانشاه ، دامداران و کشاورزان مازندران هستند که به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند و سپرده‌های مردم را با تبلیغات گوناگون جذب کرده بودند . این‌ها هیچ‌گونه التزامی در خصوص رعایت قوانین و مقررات نداشتند بنابراین با این منابع سپرده دارایی‌هایی را ایجاد کردند ، تسهیلات داده‌اند و وارد سایر دارایی‌ها مانند املاک شدند .
مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری افزود : بانک مرکزی بحث ساماندهی این تعاونی‌ها را با توجه به برنامه پنجم توسعه در دستور کار خود قرارداد و تعاونی‌های غیرمجاز را منحل کرد . سپرده‌گذارانی که اکنون با مشکل مواجه شدند سپرده‌گذارانی نیستند که بعضاً نزد کاسپین سپرده‌گذاری کرده‌اند ، این سپرده‌گذاران در آن هشت تعاونی غیرمجاز سپرده گذاری کردند ، بانک مرکزی در راستای کمک به هم‌وطنان عزیز وارد عمل شدند چون یک‌راه این بود که آن هشت تعاونی منحل شوند و از محل فروش دارایی و بدهی‌ها پول سپرده‌گذاران پرداخت شود که میزان دارایی آن هشت تعاونی با پول سپرده‌ها همخوانی نداشت .
وی افزود : بانک مرکزی در قبال آن ۸ تعاونی مسئولیتی نداشت ، بانک مرکزی برای اینکه هم‌وطنان دچار ضرر و زیان نشوند مسئولیت و سنگینی کار را پذیرفت و با اعطای مجوز به کاسپین در روزهای پایانی سال ۹۴ این کار عملیاتی شد . اکنون باید دارایی و این هشت تعاونی ارزیابی دقیق شود و این ارزیابی دارایی و اموال تا آخر فروردین‌ماه امسال به پایان می‌رسد .
کمرئ ادامه داد : احتمال دارد برخی از این تعاونی‌ها بین دارایی و بدهی‌هایشان تعادل برقرار نباشد و دچار کسری یا فزونی باشند . تاکنون دارایی ۵ تعاونی کارشناسی شده و به هیئت مدیر کاسپین تحویل داده‌شده است . سه تعاونی هستند که وضعیت آن‌ها با ۵ تعاونی دیگر متفاوت است و ان شالله باهمت مقامات قضایی آن سه تعاونی دیگر نیز تحویل هیئت‌مدیره کاسپین و هیئت تسویه شود .
کمرئی ادامه داد : ان شالله با توجه به اینکه روند کار سرعت گرفته تا آخر خرداد مشکل سپرده‌گذاران کاسپین حل خواهد شد .
موسسه آرمان غیرمجاز است مردم در موسسه غیرمجاز سپرده گذاری نکنند
وی در مورد مشکل سپرده‌گذاران موسسه آرمان گفت : قبل از اینکه کاسپین شکل بگیرد تخت عنوان آرمان فعالیت می‌کرد که یکی از شروط شورای پول و اعتبار برای اعطای مجوز تغییر نام موسسه به کاسپین بود . آن مؤسساتی که از بانک مرکزی مجوز دارد کاسپین است و موسسه که تحت عنوان آرمان فعالیت می‌کند ، غیرمجاز است و آن دست مؤسساتی است که از هم‌وطنان خواهش می‌کنم در این موسسه و این‌گونه مؤسسات که مجوز ندارند سپرده‌گذاری نکنند .

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.