صفحه اصلی / ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی به بهره برداری می‌رسد

۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی به بهره برداری می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، نعمت الله حقیقی امروز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و برنامه ریزی کرمانشاه اظهار داشت: پیشنهاد می شود دو جلسه از کارگروه اشتغال در شهرک های صنعتی تشکیل شود، مواردی که در جلسه کارگروه اشتغال مطرح می شود از آقای محمدی بعنوان یک کارآفرین انتظار ندارم و قابل قبول نیست.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه ۶۰ تا ۷۰ درصد از واحدهای صنعتی ما در شهرک های صنعتی متمرکز اند این ادعا که ۵۰ درصد واحدهای صنعتی ما قفل شده را حتما ببینیم. تدارکات لازم برای برگزاری تورصنعتی در شهرک های صنعتی فراهم می کنم.
رازانی استاندار کرمانشاه در این جلسه گفت: این که جواب آقای محمدی نشد این پیشنهاد اجرایی است آقای محمدی شما که مدعی هستید  ۵۰ درصد شرکت ها تعطیل است خیلی حرف کلی است رقم و عدد بدهید. لیست واحدهای تعطیل و راکد و… را استخراج کنید.
حقیقی در ادامه بیان کرد:  ما ۱۰۰ کارشناس صنعتی داریم که کار آنها همین است اگر قرار باشد هزار واحد صنعتی را پایش نکنیم آن مدیریت بخش صنعت به درد استان کرمانشاه نمی خورد ابتدای سال ۹۵ ما اعلام کردیم این تعداد واحد را کد است نزدیک ۱۰۰به  واحد کاغذی است و بیش از ۲ دهه است که وجود ندارند و تولیدشان جدید نیست.
وی با ییان اینکه در سال گذشته از هزار واحد ۲۴۰ واحد راکد بوده، گفت: ما از ۲۴۰ واحد راکد تعداد ۶۷ واحد را فعال کردیم که هم اکنون هر کدام شناسنامه دارند.الان باید ۱۵۰ واحد مطلقا تعطیل داشته باشیم که احتمالا بعدا ممکن است کمتر شوند و بعنوان مثال گاوداری که ۵۰ سال پیش در جاده بود به ما هم ربطی ندارد. دوستان برای بازدید از واحدهای صنعتی تشریف بیاورند تا این صحبت ها تکرار نشود با کارشناس برایشان تور صنعتی می گذاریم.
حقیقی با اشاره به اینکه  سال گذشته ۱۱۶ مورد پروانه بهره برداری صنعتی صادر کردیم، گفت: الان داریم شیب تند و متوسط را رصد می کنیم احساس ما بر این است که امسال با توجه به شرایطی که شروع می شود ۲۵۰ تا پروانه صادر شود.
وی گفت: پروانه بهره برداری که تبدیل به صنعت و اشتغال می شود و ۱۱۶ تا سال ۹۵ صادر کردیم و ۱۲۰مورد هدفگذاری کردیم و این هدفگذاری قابل اعتماد است چون تمام واحدهایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند پایش کردیم آنهایی که صد در درصد می توانند به بهره برداری برسند کارشناسان مربوطه دانه به دانه اطلاعاتشان را رصد می کنند.
حقیقی گفت: این را از بنده به عنوان مسئول بخواهید هزار میلیارد تومان ما سرمایه گذاری صنعتی تعهد می دهیم که در سال ۹۶ به بهره برداری برسد و حدودا ۲۳۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم  دارد البته این اشتغال دو سه برابر غیر مستقیم است.
وی در ادامه افزود: ما ۱۷ میلیون تن تولیدات مواد معدنی ساختمان سیمان  داریم تقیسم بر ۲۰۰ روز کاری و ۲۰ تن کالا کنید مشخص می شود که ۳ تا کامیون روزانه فقط در حوزه انتقال و.. معدن باید کار کند. تامین منابع  صرفا از بخش خصوصی نه سیستم بانکی لذا این پیش بینی صورت می گیرد.
حقیقی اظهار کرد: در بخش فعال سازی واحدها، ما سال گذشته ۶۷ واحد احیا کردیم ۲۳ واحد سال ۹۴ انجام شد و ۵۰ واحد که سال ۹۶ انجام بدهیم مابقی واحدها دیگر قابل احیا نیستند. واحدهای مهمی که برای تاسیس در سال ۹۶ می توانیم به بهره برداری برسانیم ایران خودرو است که عن قریب با ظرفیت ۲۰۰ نفر اشتغالزایی افتتاح می شود و این ظرفیت تا۴۰۰ نفر افزایش می یابد.
حقیقی گفت: زمزم کرمانشاه ۱۶۵ نفر تا ۲۵۰ نفر ظرفیت اشتغالزایی دارد ذوب آهن صحنه است که ۱۳۵ نفر تا۴۰۰ نفر اشتغالزایی دارد و ذوب آهن بیستون در شش ماهه جزو واحدهای ما است و تعداد ۱۲۸۳ نفر در این شش ماه صاحب اشتغال می شوند.
وی در خصوص صدور پروانه بهره برداری معدن گفت: در این بخش  سال گذشته ۱۵ فقره صادر کردیم، شش هزار کیلومتر از استان را پهنه کردیم. سال گذشته ۵۱۱۴ کارت قالی بافی صادر کردیم که کاری قابل تقدیر است، امسال ۵۶۳۵ فقره کارت قالی بافی صادر می کنیم اگر یکی دو میلیارد به این بخش کمک کنید خیلی جا دارد که مشکلات اشتغالمان را در این قسمت حل کنیم.
حقیقی افزود: ۵۳۰۰ نفر را آموزش فرش دادیم برنامه امسال بخشی با کمک  فنی حرفه ای، کمیته امداد،  شرکت شهرک ها و.. زحمت کشیدند ۸ هزار نفر را آموزش می دهیم و متناسب با آن کارت قالی بافی میدیم. در بحث تعداد پروانه کسب که پارسال ۸ هزار مورد صادر شد امسال ۹ هزار پروانه صادر کنیم واقعیت این است که صدور پروانه کسب زیاد خوشایند ما نیست.
وی با اشاره به صدور ۲۰۰ فقره کارت بازرگانی گفت: در حوزه صنعت ۳۷۵۰ نفر، در حوزه معدن ۱۳۰ نفر، در حوزه تجارت ۱۴ هزار و ۸۲۵ نفر داشتیم و ۱۸هزار و ۷۰۵ نفر، اشتغال ایجاد شود، سال گذشته نوزده هزار بوده است که  در سامانه دوازده هزار و بیست نوشته است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.