صفحه اصلی / قاچاق پوشاک نداریم، واردات سازمان یافته وجود دارد

قاچاق پوشاک نداریم، واردات سازمان یافته وجود دارد

قانون را به نفع خود تفسیر کند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایلنا، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران، در خصوص مشکلات این اتحادیه گفت: ما به دنبال بهانه‌جویی نیستیم بلکه می‌خواهیم راهکار درستی ارائه دهیم و با وجود این که یک سال از عمر انجمن ما می‌گذرد، در همین مدت کوتاه توانسته‌ایم در تعامل با وزارت صنعت راهکارهای خوبی ارائه دهیم.
هاکوپیان با اشاره به قاچاق پوشاک در کشور گفت: به نظر من  وجود قاچاق گسترده، درست نیست و من آن را رد می‌کنم زیرا باور دارم مرزهای ما اینقدر بی در و پیکر نیست که این حجم از کالا بدون نظارت وارد کشور شود. ادعای وجود قاچاق گسترده کالا یک نوع توهین به نهادهای نظامی و امنیتی است. من باور دارم که این واردات سازمان یافته است و به صورت قانونی وارد کشور می‌شود.
وی ادامه داد: چهار ماه پیش در نتیجه تعاملات انجمن صنایع پوشاک و وزارت صنعت، آقای نعمت‌زاده دستورالعملی ارائه کرد که براساس آن واردات هیچ نوع پوشاکی ممنوع نخواهد بود بلکه واردات آنها سامان خواهد گرفت. در این بخشنامه ذکر شده که واردات باید به صورت درست انجام شود نه اینکه استوک‌های کارخانه‌های خارجی را به همان صورت ثبت سفارش کرده و به صورت کیلویی وارد کنند.
هاکوپیان گفت: این در حالی است که این بخشنامه اجرایی نشده و سرانجام وزیر دستور داد که کارگروهی به ریاست خانم نصراللهی برای بررسی موانع اجرایی این بخشنامه تشکیل شود.
هاکوپیان با اشاره به جلسه خود با رئیس گمرک کشور گفت: آقای کرباسیان گفتند ما سال گذشته در بخش پوشاک، ۶۰ میلیون دلار واردات داشتیم  و فلان مقدار تن پوشاک به کشور وارد کردیم. من در جواب ایشان می‌گویم آیا تا به حال پیش آمده که ایشان به فروشگاهی مراجعه کنید و بگوید یک کیلو لباس به من بدهید؟ محاسبه کیلویی پوشاک امری است که فقط در کشور ما اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: سازمانی که این واردات را انجام می‌دهد دارای چنان قدرتی است که می‌تواند قانون را به نفع خود تفسیر کند. اما ما برای مبارزه با این جریان، مصمم هستیم زیرا این ما هستیم که مولد هستیم و اشتغال ایجاد می‌کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.