صفحه اصلی / داروگر؛ قدیمی‌ترین تولیدکننده محصولات بهداشتی هم تعطیل شد

داروگر؛ قدیمی‌ترین تولیدکننده محصولات بهداشتی هم تعطیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از تسنیم، برخی کانال‌های تلگرامی دیروز خبر دادند؛ نزدیک به یک هزار نفر از کارگران بخش تولید و فروش شرکت داروگر در مرخصی اجباری به سر می‌برند و این شرکت تا اطلاع ثانوی تعطیل است. 
شنیده‌ها حاکی است این تعطیلی اجباری از ۱۹ اسفند آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. داروگر، نخستین تولیدکننده محصولات بهداشتی است که در سال ۱۳۰۷ در اصفهان تأسیس و سال ۱۳۲۰ به تهران منتقل شد. این شرکت در ادامه تعطیلی کارخانه‌های ارج، آزمایش و چند برند داخلی دیگر، تعطیل شده است. بهمن ماه سال گذشته نیز اعلام شد پلی اکریل اصفهان ۹۰۰ نفر از کارگران خود را به مرخصی فرستاده است اما بعداً معلوم شد این شرکت تعطیل شده است. کارگران این شرکت قبل از رفتن به مرخصی اجباری، هشت ماه حقوق نگرفته بودند.
در همین حال یک عضو اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با نسیم آنلاین با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت یازدهم اظهار کرد: دولت آقای روحانی، مسبب مشکلات اقتصادی بی‌سابقه‌ای در کشور شد و برخلاف شعارهای انتخاباتی خود عمل کرد.
محمدرضا جهان‌بیگلری خاطرنشان کرد: عدم اطلاع‌ رئیس‌جمهور از اقتصاد و شناسایی گلوگاه‌های اقتصادی، استفاده نادرست از مشاوران اقتصادی، انتخاب وزیران اقتصادی ناکارآمد و به دنبال آن گماردن مدیران میانی سفارشی، تمرکز کامل بر سیاست خارجی و گره زدن برجام به اقتصاد، نداشتن برنامه‌ریزی و برنامه ‌زمان‌بندی برای اقتصاد، فراهم نکردن بسترهای جذب سرمایه‌گذاری، اجرا نکردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اصلاح نظام بانکی، عدم پیگیری برنامه‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام دولت قبل، تلاش در حل مشکلات اقتصادی با استفاده از ابزار سیاسی، در اختیار گرفتن بخش خصوصی با اختیارات دولتی و حذف مدیران لایق اقتصادی که در دولت‌های قبل مشغول به کار بودند از جمله دلایل این بی‌تدبیری‌ها و عدم تحقق وعده‌های اقتصادی آقای روحانی است.
وی ادامه داد: مدیران مجبورند برای توجیه عملکرد به سمت آمارسازی و جابجایی شاخص‌ها پیش بروند و به جای برنامه‌ریزی صحیح کارشناسی در بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه‌گذاری و ارتقای شاخص‌ها در مجامع بین‌المللی، تلاش برای برآورد خواسته‌ها از طریق سیاسی و دادن امکانات حل و فصل نمایند.
این عضو اتاق بازرگانی عنوان کرد: بانک‌ها و بیمه‌های خارجی و سرمایه‌گذاران که از این مسئله آگاه بودند نیز همچنان به قطع همکاری با ایران ادامه می‌دهند و نتیجه اقتصادی برجام همچنان در خاموشی به سر می‌برد.جهان بیگلری افزود: تنها دستاورد دولت یازدهم توافقی است سیاسی که افق روشنی را هم در بر ندارد. هم اکنون کشور، اقتصادی بیمار، بازاری آشفته، نرخ بیکاری ۱۳ درصدی و چندین بانک ورشکسته دارد. متأسفانه هم اکنون کارخانجات نیمه تعطیل به صورت فراوان در جامعه مشاهده می‌شود، در طرف مقابل، تورم تک رقمی به ثبت می‌رسد و افزایش قیمتها با سرعت زیاد به پیش می‌رود. این یک تصویر واقعی از اقتصاد ایران در سال ۹۶ است و لذا به راحتی می‌توان اذعان کرد بیکاری ۱۳ درصدی، بانک‌های ورشکسته و کارخانه‌های نیمه تعطیل میراث دولت یازدهم برای رئیس دولت دوازدهم است.
همچنین یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر اعلام آمار و ارقام تنها بر روی کاغذ است گفت: در عمل هیچ اثری از این دستاوردها و آمار حس نمی‌شود.
 محمد حسین محبی در یک برنامه تلویزیونی درباره اقدامات دولت یازدهم گفت: تولید بخش خصوصی با مشکلات عدیده و سنگ‌اندازی‌هایی از سوی دولت مواجه است که انگیزه را برای تولید از بین می‌برد. ضمن اینکه در ابتدای کار دولت یازدهم دلار حدود ۲۹۰۰ تومان بود اما در حال حاضر به بیش از ۳۷۰۰ تومان رسیده و در چنین شرایطی، اعلام حفظ ثبات نرخ دلار اشتباه است.این کارآفرین از اعلام نشدن تغییرات آمار رکود انتقاد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.