صفحه اصلی / چین بزرگترین تولیدکننده محصولات تقلبی در جهان

چین بزرگترین تولیدکننده محصولات تقلبی در جهان

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی در گزارشی به بررسی تجارت و کسب‌و‌کار کالاهای تقلبی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) پرداخته و چین را بزرگترین تولیدکننده کالاهای تقلبی در این بخش اعلام کرده است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  اتاق تهران،در این گزارش اشاره شده است که طی سال ۲۰۱۳ در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات حدود ۵.۵ درصد کل ارزش افزوده این منطقه یعنی معادل ۲.۴ هزار میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.
این گزارش همچنین اشاره دارد که صادرات جهانی محصولات ICT تولید شده از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ با رشد سالانه ۶ درصدی همراه بوده و به ۱.۶ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ رسیده که کشور چین تقریبا صادرکننده دو سوم از کل این محصولات بوده است.
اما تولید و تجارت محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات تقلبی در جهان نیز پررونق بوده است. بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۳ ارزش واردات محصولات ICT تقلبی جهان، معادل ۱۴۳ میلیارد دلار برآورد شده است و به طور متوسط ۶.۵ درصد تجارت این کالاها مربوط به محصولات تقلبی است. حال آنکه مجموع ارزش کل کالاهای تقلبی وارداتی در جهان در سال ۲۰۱۳، ۴۶۱ میلیارد دلار بوده که حدود ۲.۵ درصد از ارزش واردات کل محصولات جهان در این سال را تشکیل می‌دهد.
نتیجه مطالعات سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی در زمینه تجارت کالاهای تقلبی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می‌دهد که باتری تلفن‌های همراه هوشمند، شارژر، کارت‌های حافظه، کارت‌های مغناطیسی، درایورهای حالت جامد و پخش‌کننده‌های موسیقی، بالاترین سهم را در میان کالاهای ICT تقلبی جهان در سال ۲۰۱۳ داشته است.
همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که چین منبع اصلی کالاهای ICT تقلبی جهان است و تولیدکنندگان ایالات متحده آمریکا بیشترین زیان را به لحاظ درآمد از دست رفته و تضعیف ارزش نام تجاری خود متحمل می‌شوند.
بر این اساس، تقریبا ۴۳ درصد کالاهای ICT تقلبی ضبط شده به حقوق مالکیت معنوی بنگاه‌های آمریکا تجاوز کرده و ۲۵ درصد آنها برای بنگاه‌های فنلاندی و ۱۲ درصد برای بنگاه‌های ژاپنی ضرر ایجاد کرده است.
بر پایه گزارش سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، عمده‌ترین کشورهای تولیدکننده کالاهای ICT تقلبی طی سال ۲۰۱۳ نیز کشورهای چین، هنگ‌کنگ، ترکیه، سنگاپور، تایلند، هند، مراکش، امارات متحده عربی، پاکستان و مصر بوده است. در این میان سهم چین در این عرصه حدود ۶۳ درصد است.
همچنین بیشترین آسیب از واردات کالاهای تقلبی در جهان نیز به برندهای آمریکایی، ایتالیایی و فرانسوی وارد می‌شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.