صفحه اصلی / نام اولین فیلم میلیارد دلاری ۲۰۱۷ اعلام شد

نام اولین فیلم میلیارد دلاری ۲۰۱۷ اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از ورایتی، این فیلم که در آمریکا به فروش ۴۰۱ میلیون دست یافته، بیست وششمین فیلم تاریخ سینمای آمریکاست که به فروشی بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار در این کشور رسیده است و در گیشه بین‌الملل نیز نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار فروخته است و اولین فیلم در سال ۲۰۱۷ است که یک میلیارد دلاری می‌شود.
چین با ۸۳.۳ میلیون دلار بهترین بازار خارجی این فیلم است و پس از آن بریتانیا با ۶۶.۸ میلیون دلار، برزیل با ۳۲.۳ میلیون دلار و کره جنوبی با ۳۰.۷ میلیون دلار در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
این فیلم که بر اساس انیمیشن کلاسیک «دیو و دلبر» محصول ۱۹۹۱ توسط کمپانی «والت دیزنی» ساخته شده هم‌اکنون در مکان چهل‌ودوم پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما قرار دارد و بیست و نهمین فیلم میلیون دلاری کمپانی دیزنی خواهد بود.
دیزنی چند سالی است که ساخت فیلم‌های جدید براساس انیمیشن‌های کلاسیک خود را در برنامه قرار داده و فیلم جدید «دیو و دلبر» را «بیل کاندون» با فیلمنامه‌ای از «استفن چبووسکی» کارگردانی کرده  و «اما واتسون» به همراه «دن استیونز» نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند.
این کمپانی فیلمسازی پیش از این «شرور»، «کتاب جنگل» و «سیندرلا» را نیز از این مجموعه به صورت لایواکشن روانه پرده نقره‌ای کرده که همگی در گیشه موفق بودند و ساخت فیلم‌هایی بر اساس انیمشین‌های کلاسیک «علاء‌الدین»، «مولان»، «شیر شاه»، «پری دریایی کوچک»، «الیور توئیست» و «سفید برفی» نیز در دستور کار قرار دارند.
کمپانی فیلمسازی دیزنی نیز همچنان به روند موفق خود ادامه می‌دهد و همچون سال گذشته که به فروش جهانی ۷ میلیارد دلاری دست یافت و چهار محصولش فروش میلیاردی داشتند، سال ۲۰۱۷ را نیز قدرتمند آغاز کرده است.
قسمت‌های جدید «نگهبانان کهکشان»، «ماشین‌ها»، «ثور» و «جنگ ستارگان» که همگی از محصولات کمپانی دیزنی هستند نیز در ادامه سال اکران خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.