صفحه اصلی / طرح مشکلات و نیازمندی‌های کردستان با وزیر کشور

طرح مشکلات و نیازمندی‌های کردستان با وزیر کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، عبدالمحمد زاهدی در پنجمین جلسه شورای توسعه استان در محل وزارت کشور یکی از مهم‌ترین موانع توسعه استان کردستان ضعف در زیرساخت‌های حمل‌ونقل عنوان کرد و گفت: علیرغم اقدامات بسیار ارزنده انجام شده در سه سال و نیم گذشته باز هم بخش حمل‌ونقل استان نیازمند توجه بسیار بیشتر است.
وی یکی از پروژه‌های مهم بخش حمل‌ونقل را کریدور شمال به جنوب دانست و اضافه کرد: این کریدور که مهم‌ترین راه ترانزیتی غرب کشور است پنج استان غربی را در بر می‌گیرد و ۳۲۰ کیلومتر از این راه در جغرافیای استان کردستان واقع شده است.
زاهدی با اشاره به اینکه بخش عمده این پروژه در استان اجرا شده و برای اتمام آن نیازمند توجه و تخصیص اعتبارات بیشتر هستیم، اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه قطار به همدان می‌رسد و خواست جدی ما این است که بلافاصله ریل‌گذاری مسیر همدان به سنندج نیز آغاز شود.
وی ادامه داد: هم‌اکنون این پروژه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی است و امیدواریم این مهم که نقش بسیار بسزایی در توسعه استان دارد در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
استاندار کردستان یکی دیگر از پروژه‌های مهم بخش حمل‌ونقل را جاده سنندج به مریوان خواند و گفت: با مساعد شدن شرایط جوی این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.
زاهدی در این جلسه توجه به تسریع در ساخت فرودگاه سقز را نیز از نظر دور نداشت و گفت: ساخت فرودگاه سقز برای استان کردستان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این فرودگاه در صورت تکمیل می‌تواند به هفت شهرستان پیرامون خود خدمات ارائه دهد.
وی همچنین موضوع پروازهای فرودگاه سنندج را نیز یکی از مشکلات موجود در عرصهٔ حمل‌ونقل اعلام کرد و افزود: برای رونق گرفتن سرمایه‌گذاری در استان ما نیازمند وجود پروازهای منظم در استان توسط شرکت‌های هواپیمایی هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.