صفحه اصلی / تبلوراثر بخشی بانک صنعت و معدن در دولت تدبیر و امید در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال

تبلوراثر بخشی بانک صنعت و معدن در دولت تدبیر و امید در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن ، نخستین روزهای سال جدید با به بهره برداری رسیدن چهار طرح های صنعتی مجتمع صنعتی لاستیک بارز ، کیمیا کاشت اطبا ، فولاد روهینا و فرش افشار زرینه میاندوآب که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده اند همراه بود.
مجتمع صنعتی لاستیک بارز: این مجتمع بزرگ صنعتی نیز در نخستین روزهای امسال با حضور رئیس جمهوری کشورمان در شهر صنعتی دهگلان سنندج افتتاح شد.
این شرکت مبلغ ۹۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ریالی از بانک صنعت و معدن دریافت کرده و سالانه ۴۴ هزار تن ، معادل ۶ میلیون حلقه تایر رادیال سواری و وانت تولید می کند.
مجتمع صنعتی لاستیک بارز برای ۹۶۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۵ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.
شرکت کیمیا کاشت اطبا : همچنین در سفر رئیس جمهور کشورمان به استان کردستان شرکت کیمیا کاشت اطبا با بهره مندی از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده و محصول خود را روانه بازار کرد.
این شرکت که با استفاده از سه و نیم میلیارد تومان تسهیلات بانک صنعت و معدن و ایجاد اشتغال ۶۴ نفر به بهره برداری رسیده ، ایمپلنت های دندانی تولید می کند.
افتتاح طرح صنعتی فولاد روهینا: این طرح صنعتی در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری کشورمان در شهرستان دزفول به بهره برداری رسید.
مجتمع یاد شده سالانه بیش از دو میلیون تن فولاد تولید خواهد کرد و می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین پروژه صنعتی شمال استان خوزستان، نقش مهمی در توسعه ، عمران و اشتغال استان و منطقه داشته باشد.
با افتتاح کامل این پروژه برای بیش از هزار نفر اشتغال مستقیم و بالغ بر دوهزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد گردید و خواهد شد.
مجتمع فولاد روهینا در گام نخست تولید کننده ۴۵۰ هزار تن میلگرد فولادی در سال است که این ظرفیت در سه مرحله تا یک و نیم میلیون تن افزایش خواهد یافت ، ضمن اینکه ظرفیت تولید این کارخانه در یک برنامه ۲ ساله به حدود سه میلیون تن نیز خواهد رسید.
گفتنی است بانک صنعت و معدن با ایفای نقش راهبردی تامین مالی صنایع فولادی کشور برای توسعه این صنعت اقدامات موثری به عمل آورده است که تامین مالی ۱۰۰ میلیون یورویی فاز دوم طرح فولاد روهینا که تاکنون ۴۰ درصد از مراحل پیشرفت خود را پشت سر گذاشته از جمله این اقدامات است و با به بهره برداری رسیدن آن برای ۴۴۵ نفر در منطقه فرصت شغلی ایجاد شد.
طرح نوسازی و بهسازی شرکت فرش افشار زرینه میاندوآب : این طرح که از ابتدا با تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده بود طی مراسمی با حضور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت وارد مرحله اجرا شد.
برای نوسازی و بهسازی این شرکت ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ثابت ریالی توسط بانک صنعت و معدن پرداخت شده ومیزان اشتغالزایی آن که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع فرش ماشینی تولید خواهد کرد ۵۵ نفر می باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.