چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / بافت تاریخی بازار "زرگرها" آسیبی ندیده است

بافت تاریخی بازار "زرگرها" آسیبی ندیده است

خوشبختانه با توجه به اینکه آتش سوزی در بخش بیرونی بازار بوده، آسیب چندانی به مجموعه بازار زرگرها وارد نشده است.
جلیل بالایی با اشاره به آتش سوزی روز گذشته (۱۸ فروردین) بازار زرگرها، گفت: این آتش سوزی در بخش بیرونی بازار رخ داد و آتش به داخل بازار نرسید و در این حادثه تنها سقف چوبی و شیروانی چند مغازه در آتش سوخت و آسیبی به دیواره ها و سازه‌های آنها وارد نشده است.
وی تصریح کرد: شب گذشته در محل حادثه حضور داشتیم و براساس برآورد اولیه صورت گرفته خوشبختانه آسیب جدی به سازه‌های تاریخی بازار زرگرها وارد نشده و امروز نیز تیم کارشناسی به محل اعزام کردیم تا بطور دقیق میزان خسارت‌ وارده را برآورد کنند.
بالایی افزود: با توجه به اینکه دیوارها و سازه‌ها آسیب ندیده و تنها سقف چوبی چند مغازه از بین رفته، به احتمال زیاد به جای آن طاق بزنیم و آن بخش از بازار را مرمت کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه این حادثه را هشداری جدی برای همه مسئولین دانست و افزود: بخت با ما یار بود که آتش سوزی در داخل بازار رخ نداد، زیرا عملا در بازار امکان دسترسی نیروهای آتشنشان و اورژانس وجود نداشت و خاموش کردن آتش و امدادرسانی غیرممکن بود.
وی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان باید هرچه سریعتر بحث آب و برق بازار را ساماندهی کنندو در بازارهای اینچنینی نیاز است به فاصله هرچند متر یک خط لوله آب باشد که به راحتی بتوان در صورت بروز آتش‌سوزی در داخل بازار آن را مهار کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.