صفحه اصلی / شرکت بویینگ از توافق جدید خود با یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایران خبر داد

شرکت بویینگ از توافق جدید خود با یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایران خبر داد

 بر این اساس، شرکت آسمان ایر تصمیم دارد بیش از ۳۰ فروند هواپیما مسافربری را از بویینگ خریداری کند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از گجت نیوز، در این تفاهم‌نامه، در کنار خرید ۳۰ فروند بویینگ ۷۳۷MAX به عنوان هواپیمای مسافربری، حق خرید ۳۰ هواپیمای دیگر نیز ذکر شده است. اما خرید ۳۰ فروند بویینگ ۷۳۷MAX چقدر برای آسمان ایر هزینه دارد؟
خرید این تعداد بویینگ ۷۳۷MAX هجده هزار شغل ایجاد خواهد کرد
این قرارداد بین شرکت آسمان ایر و بویینگ هنوز به مرحله نهایی نرسیده و پیش از نهایی شدن، باید توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده آمریکا بازبینی شود. بد نیست بدانید ارزش این تعداد هواپیما بویینگ ۷۳۷MAX حدود ۳ میلیارد دلار است، اما از آنجایی که خرید این هواپیماها به تعداد صورت می‌گیرد، ممکن است مبلغ پرداختی حتی به نصف کاهش پیدا کند. با استناد بر اطلاعات به دست آمده از وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، عقد یک قرارداد به این بزرگی، چیزی حدود ۱۸ هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد.
بویینگ ۷۳۷MAX
آسمان ایر، بعد از ماهان ایر و ایران ایر بزرگترین شرکت هواپیمایی در ایران است. این شرکت اکنون پروازهای خود را به وسیله هواپیماهای مسافربری قدیمی ایرباس و بویینگ انجام می‌دهد. تعداد این هواپیماها بیش از ۳۰ عدد بوده و عمر متوسط همگی آن‌ها چیزی حدود ۲۳ سال برآورد شده است.
موضوع فروش هواپیما به ایران سال‌ها است تبدیل به بحثی جدال‌انگیز شده است. در دسامبر سال گذشته، یک شرکت واقع در شیکاگوی آمریکا، برای خرید ۵۰ فروند بویینگ ۷۳۷ و همچنین ۳۰ فروند بویینگ ۷۷۷ میان دولت ایران و شرکت بویینگ واسطه شد. این قرارداد حدود ۱۶.۶ میلیارد دلار ارزش داشت و هدف از عقد آن، افزودن ۸۰ فروند هواپیمای مسافربری جدید به ناوگان هوایی ایران بود. دفتر کنترل دارای‌های خارجی و مخصوصا کنگره آمریکا همواره برای خریدهای خارجی کشورمان مانع قرار داده‌اند که خرید هواپیما، تنها یک نمونه است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.