صفحه اصلی / خوزستان ظرفیت های بسیاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

خوزستان ظرفیت های بسیاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا اسحاق جهانگیری بعدازظهر چهارشنبه در بدو ورود به خوزستان در فرودگاه دزفول با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اظهارکرد: اگر بخواهیم تولید و اشتغال جدی در کشور داشته باشیم باید به ظرفیت های بیشمار کشور در بخش های مختلف به طور جدی توجه کنیم. 
وی افزود: خوزستان از استان هایی است که با وجود ظرفیت های بیشمار قادر است در زمینه تولید و اشتغال در کشور موثر باشد و تحقق شعار امسال را در راستای اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند. 
جهانگیری گفت: اگر بخواهیم تولید و اشتغال جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور داشته باشیم و به شعار سال جامه عمل بپوشانیم ، این خوزستان است که به لحاظ ظرفیت های بیشمار می تواند بخش قابل توجهی از تولید و اشتغال را در کشور محقق کند. 
معاون اول رئیس جمهوری حضور در خوزستان را فرصتی برای روند کارها و طرح های در دست اجرا در این استان برشمرد و اظهارکرد: خوزستان به عنوان کانون اصلی کشور از اهمیت و ظرفیت های بسیاری برخوردار است. 
جهانگیری گفت: وقتی در کشور صحبت از کشاورزی می شود ، خوزستان به عنوان مهمترین مرکز و محور همه محصولات مورد توجه است چرا که این استان از میزان قابل توجهی آب و زمین های حاصلخیز کشاورزی برخوردار است. 
وی افزود: در بخش صنعت نیز خوزستان هم در صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی و فولاد مطرح است و هم در صنایع کوچک دارای ظرفیت های بسیاری است ضمن اینکه در بخش نفت و گاز نیز خوزستان بخش اصلی تولید کشور را به خود اختصاص داده است. 
جهانگیری در ادامه به ظرفیت های فرهنگی خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: خوزستان در زمینه مقاومت دارای تاریخ درخشانی است و لذا این استان در زمینه های مختلف توجه و نگاه ویژه ای طلب می کند که باید در فرصت های نزدیک برای بررسی مسایل و مشکلات این استان اقدام کرد. 
وی به تشریح سفر ۲ روه خود به خوزستان پرداخت و اظهارکرد: علاوه بر افتتاح چند طرح صنعتی ، تولیدی و کشاورزی در دزفول از برخی طرح ها در استان خوزستان دیدن خواهد شد؛ ضمن اینکه در نشستی با مسئولان خوزستان روند پیشرفت طرح ها و نیز مسایل و مشکلات این استان مورد بررسی قرار می گیرد. 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بعدازظهر چهارشنبه برای سفری ۲ روزه به خوزستان و افتتاح چند پروژه مهم اقتصادی وارد دزفول شد. 
معاون اول رئیس جمهوری ساعت ۱۴:۳۰با ورود به فرودگاه دزفول مورد استقبال استاندار خوزستان و جمعی از مقام های این استان و شهرستان دزفول قرار گرفت. 
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی معاون اول رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند. 
افتتاح کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول به عنوان بزرگترین واحد صنعتی شمال خوزستان ، کارخانه روغن کشی فربست دزفول با ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ تن روغن خوراکی و کارخانه بسته بندی قارچ از جمله طرح هایی هستند که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در دزفول به بهره برداری می رسند. 
بازدید از کانون های گرد و غبار، افتتاح طرح آماک (طرح جمع آوری گازهای همراه نفت)، و شرکت در نشست شورای اداری خوزستان از برنامه های سفر معاون اول رئیس جمهوری در اهواز است. 
معاون اول رئیس جمهوری در روز دوم سفر خود برای افتتاح طرح های آبرسانی عازم اندیکا در شمال شرق خوزستان می شود. 
بر اساس این گزارش، آخرین سفر جهانگیری به خوزستان ۱۸ بهمن سال ۱۳۹۵ بود که در سفر ۲ روزه خود به این استان چند طرح اقتصادی را افتتاح و مسائل خوزستان به ویژه در زمینه گرد و غبار را بررسی کرد.  

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.