صفحه اصلی / تبلیغات اتومبیل تسلا

تبلیغات اتومبیل تسلا

 این سازنده خودرو های برقی با وجود عدم همکاری با هر گونه آژانس تبلیغاتی یا مدیر ارشد بازاریابی و با صرف هیچ نوع هزینه ای برای تبلیغات همچنان به عنوان یکی از شاداب ترین برندها در جهان می درخشد.
با کمک شرکت روابط عمومی «canny PR» که اخیرا مرتب درگیر مبارزات قانونی بوده است، داستان سازی قوی درباره این برند، جایگاه تسلا را به عنوان یک نیروی ویرانگر مدرن و باکیفیت جدید در صنعت خودرو محکم می کند. همه این اتفاق ها با مدیریت موسس و مدیر اجرایی اصلی شرکت، الون ماسک رخ داده که اخیرا با تونی استارک، میلیاردر افسانه ای و نابغه علم مهندسی ملقب به مرد آهنین مقایسه شده است.
با نگاهی به تاریخچه فعالیت های تسلا به بررسی روند کسب این شهرت رشک برانگیز بدون هرگونه بودجه بازاریابی می پردازیم.
تسلا در جولای سال ۲۰۰۳ میلادی توسط مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تاسیس شد. طرح دعوی در دادگاه و شش سال زمان لازم بود تا بنیان گذاران آن معرفی شوند.
تسلا حالا پنج موسس رسمی دارد: ابرهارد، تارپنینگ، مدیر اجرایی ارشد جدید آن یعنی الون ماسک، مدیر فنی ارشد آن یعنی جی بی استرابل و یان رایت که شرکت را به منظور راه اندازی یک شرکت سازنده سیستم های انتقال قدرت خودروی برقی به نام «Wrightspeed» ترک کرد.
بحث بر سر موسسان رسمی پس از آن بالا گرفت که مدیر ارشد اجرایی، ابرهارد، یک دادخواست را مبنی بر تلاش ماسک برای بازنویسی تاریخچه شرکت جهت کسب اعتبار به منظور تاسیس یک شرکت جدید مطرح کرد. ابرهارد سرانجام موافقت کرد از ادامه روند پیگیری ادعای خود انصراف دهد.
۲۰۰۶؛TESLA ROADSTER
تسلا نخستین بار با رونمایی از Tesla Roadster، نخستین خودروی اسپورت کاملا برقی جهان در دنیا مشهور شد. نخستین Roadster را در فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی به ماسک تحویل دادند. قیمت پایه آن در حالی ۱۰۹ هزار دلار تعیین شد که تسلا در پی تقلید از چرخه زندگی محصولات مدرن با آمدن به بازار با محصولی گران قیمت و پیشرفته قبل از گشودن راه خود به بازاری بزرگ تر از طریق کاهش قیمت های مدل های بعدی بود.
Roadster نخستین خودرویی بود که با استفاده از باتری های لیتیوم یون و توسعه آنها صنعت خودرو را متعجب کرد.
به گفته معاون جنرال موتورز در آن زمان، رابرت لوتس، تا آن هنگام سایر فعالان صنعت خودرو زمان بکارگیری فناوری لیتیوم یون را ۱۰ سال دیر تر تخمین می زدند.
۲۰۰۸؛تاریک ترین دوران
تاریک ترین دوران تسلا سال ۲۰۰۸ میلادی بود. آن زمان شرکت مجبور به اخراج کارمندان و جدا کردن راه خود از مدیر ارشد اجرایی، زئو دروری شد.
رئیس یعنی ماسک وظایف مدیر ارشد اجرایی را بر عهده گرفت. این اخراج پس از آن اتفاق افتاد که تسلا مجبور به تاخیر در عرضه Roadster به علت بروز برخی مشکلات در زمینه سیستم انتقال قدرت خودرو شد. بنا به گزارشات دریافتی ماسک اخراج برخی کارمندان را به سرعت بالای خرج کردن سرمایه نسبت داد.
تسلا در ماه دسامبر زمانی به امور مالی خطرناک خود سرعت داد که برنامه پنجم بودجه به ارزش ۴۰ میلیون دلار را مطرح کرد.
۲۰۱۰؛عرضه عمومی سهام
پس از ۱۸ ماه رشد و توسعه، Tesla Motors یک بازار سهام Nasdeq را در ۲۹ ژوئن راه انداخت. نخستین عرضه عمومی ۲۲۶ میلیون دلار بودجه برای شرکت به بار آورد. این عرضه سهام یک پیشرفت و خوشامدگویی برای صنعت ضعیف خودروی آمریکا محسوب می شد که توسط دولت این کشور از نابودی نجات یافته بود. پس از عرضه عمومی سهام فورد در سال ۱۹۵۶، تسلا نخستین خودروساز آمریکایی بود که به این موفقیت دست پیدا کرد.
۲۰۱۱؛ساختن مسیر حرکت خاص خود
تسلا با معرفی فروشگاه هایی با برند خاص خود مدل نمایندگی خودروی مسلط بر بازار آمریکا را کاملا تغییر داد.
به اعتقاد ماسک، مدل فروشگاهی آن ترکیبی از حس فروشگاه Apple، استارباکس و یک رستوران خوب به حساب می آید. نمایندگی های تسلاموتورز فروشنده نخواهند بود و یک کمیسیون را اداره نخواهند کرد. بازدیدکنندگان نباید نگران جلب توجه خود توسط فروشنده باشند.
نمایندگی ها فقط مخصوص پاسخ دادن به سوالات یا کمک به مردم هستند. البته در صورت تمایل هنگام خرید نیز به شما کمک خواهند کرد.
نخستین فروشگاه در منطقه Bay سان فرانسیسکو در سه ماهه چهارم سال افتتاح شد. امکان خرید خودرو در فروشگاه برای خریداران وجود نداشت اما برای خرید باید با مراجعه به سایت تسلا سفارش خود را ثبت می کردند. فروشگاه ها در کنار تبلیغات دهان به دهان و روابط عمومی، نام تسلا را بر سر زبان ها می اندازد.
در روز ۳۱ آوریل، تسلا اعلام کرد با افتتاح یک فروشگاه خرده فروشی مفهومی در منطقه خرده فروشی «Santana Row» در سن خوزه واقع در کالیفرنیا، دست به ابداع یک فرآیند خرید خودروی جدید زده است. از این حرکت پیش از معرفی دومین خودروی تسلا، (مدلS)، رونمایی شد که به عنوان نخستین خودروی سدان برقی عالی جهان جایگاه خاص خود را یافت. قیمت پایه خودروی مدل(S 57) هزار و ۴۰۰ دلار بود که سنگ بنای یک خودروی مدل ۳ مقرون به صرفه محسوب می شد.
فروشگاه جدید تجربه ای تعاملی بود که امکان کاوش در میان فناوری تسلا، اطلاع از فواید خرید یک خودروی برقی و دیزاین خودروی خود در یک استودیو دیزاین را فراهم کرد.
فروشگاه تسلا همچنین به استخدام یکسری افراد ارائه دهنده خدمات تلفن همراه برای مراجعه به خانه های مشتریان به منظور انجام بررسی سالانه، ارتقای سیستم عامل و عرضه دیگر خدمات به آنها پرداخت.
۲۰۱۳؛نخستین سوددهی
در ماه مه، تسلا نخستین دوره سه ماهه سوددهی خود را تجربه کرد. در سال ۲۰۱۳ و در این نقطه عطف شرکت به توسعه بین المللی پرداخت. ۷ آگوست، نخستین خودروی مدل S آن به یک خرده فروشی در اروپا تحویل داده شد و بعد از آن در همین ماه یک کارخانه مونتاژ در شهر تیلبورگ هلند افتتاح شد.
۲۰۱۴؛ثبت اختراع رایگان
در این سال، تسلا برای پیشبرد حمل و نقل پایدار فرآیند ثبت اختراع خود را رایگان کرد. حرکت فوق ضمن ایجاد یکسری تبلیغات مثبت گسترده بر شهرت ماسک به عنوان قهرمان تکامل انسان و محیط زیست افزود.
به باور ماسک، تسلا هیچ گونه ادعایی علیه کاربران این فناوری در مسیر درست و خیرخواهانه در دادگاه مطرح نخواهد کرد. در زمان تاسیس نخستین شرکت خود موسوم به «Zip2»، او حق ثبت اختراع را چیز خوبی می دانست و برای به دست آوردن آن سخت تلاش کرد.
شاید در گذشته دور و البته اکثرا در زمان حال نیز از آن به عنوان یک امتیاز خوب نام برده شود اما در پی جلوگیری از پرورش نوآوران واقعی، صرفا با ممانعت از پیشرفت، به تثبیت موقعیت شرکت های بسیار بزرگ و حرفه ای کردن آنها در زمینه حقوقی می پردازد. در سال ۲۰۱۴ همچنین تسلا موفق به کسب یک پیروزی اخلاقی در نبرد حقوقی طولانی با بخش نمایندگی خودرو شد که مدل فروش مستقیم این برند را غیر رقابتی می داند. کمیسیون تجارت فدرال با حمایت از مدل فروش مستقیم تسلا، در مقایسه با دیگر پیشرفت ها آن را وسیله ای برای بهبود کیفیت روش خرید مردم عنوان کرد.
۲۰۱۶؛قیمت های مقرون به صرفه
اول آوریل، تسلا از خودروی مدل ۳ بسیار قابل پیش بینی خود با قیمت پایه ۳۵ هزار دلار پرده برداشت. این محصول نخستین خودروی بسیار مقرون به صرفه تسلاست و در اواخر سال ۲۰۱۷ به تولید عمده خواهد رسید. 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.