صفحه اصلی / اقدامات انجمن سازندگان تجهیزات نفت در راستای اشتغالزایی

اقدامات انجمن سازندگان تجهیزات نفت در راستای اشتغالزایی

 توضیح داد: طرح پروژه و توانمندسازی سازندگان داخلی تجهیزات دو اقدام اصلی این انجمن در راستای تحقق شعار سال است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا خیامیان با اشاره به شعار سال جاری، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که امسال به‌صورت متمرکز به مساله تولید واشتغال توجه شده است و سازندگان کشور باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کنند. وظیفه ما به عنوان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت طرح پروژه‌های اشتغالزا و فراهم کردن زمینه‌های اشتغال برای جوانان در زمینه‌ی ساخت تجهیزات صنعت نفت است. در این راستا طرح هایی را ارائه خواهیم کرد که زمینه اشتغال را برای جوانان در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت فراهم کند.
رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با تاکید بر این‌که این انجمن باید در زمینه توانمندسازی سازندگان تجهیزات تمرکز کند، افزود: باید حداکثر توان خود را به کار ببندیم تا کالاهایی که نیاز داریم در داخل تولید شود و مورد استفاده قرار گیرد تا از این طریق تعداد زیادی از جوانان به‌کار گرفته شوند. توانمندسازی سازندگان شامل رفع مشکلات، نوسازی تجهیزات، تامین مالی و غیره می‌شود.
خیامیان با تاکید بر این‌که همه آحاد کشور باید در راستای شعار سال قدم بردارند، تصریح کرد: انتظار از دولت این است که با مساله تولید به درستی برخورد کند. هنگامی که از تولید و اشتغال سخن به میان می‌آید باید همه برنامه‌های کشور تولیدمحور باشند.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مرکز توسعه سرمایه گذاری و فناوری در کیش توضیح داد: این مرکز در جهت توانمندسازی سازندگان داخلی برای همکاری با شرکت‌های خارجی راه‌اندازی شده و مذاکراتی نیز در این مرکز انجام شده است. بعد از اینکه آن ها اعلام آمادگی کردند با یک شرکت ایرانی جوینت می شوند و امیدواریم   وضعیتی ایجاد شود که بتوان در زمینه انتقال تکنولوژی و تشکیل شرکت‌های ایرانی خارجی در مرکز کیش تمرکز کنیم.
رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ادامه داد: البته حضور خارجی‌ها اخیرا و با توجه به جوی که در دنیا به وجود آمده کمرنگ‌تر شده است اما ما خودمان را آماده می‌کنیم که در نمایشگاه تهران که شرکت‌های خارجی حضور خواهند یافت آنها را متقاعد کنیم که بهترین راه برای حضور در ایران جوین شدن با شرکت‌های ایرانی است.
خیامیان با تاکید بر این‌که همکاری با شرکت‌های خارجی میزان صادرات تجهیزات صنعت نفت را نیز افزایش می‌دهد، توضیح داد: همچنین این موضوع باعث اشتغالزایی در کشور می‌شود.
وی در مورد کشورهایی که در مرکز کیش با آنها مذاکره شده است، گفت: با کشورهای ایتالیا، هلند و غیره مذاکره انجام شده و تفاهم نامه نیز امضاء کردیم. این مذاکرات مرتبا ادامه دارند و در نمایشگاه تهران جوینت خارجی تعدادی از شرکت‌ها معرفی می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.