صفحه اصلی / نرخ بیکاری جوانان تحصیل‌کرده ۳۵ درصد است

نرخ بیکاری جوانان تحصیل‌کرده ۳۵ درصد است

ایران بر اساس اشتغال پایدار و مداوم حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از تسنیم، حمیدرضا فولادگر در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: آمار رسمی نرخ بیکاری در کشور بر اساس فرمول اتحادیه جهانی کارگری ۱۲ و نیم درصد است اما نرخ بیکاری بر اساس اشتغال پایدار و مداوم حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد است. نرخ بیکاری در قشر جوان و دانش آموختگان هم ۳۰ تا ۳۵ درصد است و این زنگ خطر بزرگی است که در جامعه به صدا درآمده.
رئیس ‌کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی با اعلام «از نظر قانونی کمبود نداریم»، گفت: قانون رفع موانع تولید، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون بهبود کسب و کار و قانون حداکثر استفاده از تولید داخل از جمله قوانینی است که در سال‌های اخیر برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.
فولادگر افزود: مهم‌ترین مشکل تولید‌کننده ما رقابت با کالاهای خارجی است که واردات بی‌رویه و قاچاق کالا هم در این زمینه مزید بر علت است. کمبود نقدینگی برای تولیدکنندگان، مشکلات مالیاتی و مشکلات بیمه‌ای از جمله تأمین اجتماعی هم از دیگر مشکلات است. ضمن اینکه بیمه تأمین اجتماعی انحصاری است و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است. کمبود نقدینگی هم از مشکلات مهم تولیدکنندگان است.
وی افزود: آیین‌نامه‌های اجرایی را به‌گونه‌ای می‌نویسند که راه‌های فرار از قانون ایجاد می‌کند که در این زمینه‌ها باید مقررات‌زدایی کنیم. مجلس باید بر حسن اجرای قوانین نظارت بیشتری کند و اگر قانونی نیاز به اصلاح داشت آن را اصلاح کند و باید اتاق‌های بازرگانی، تعاون، صنعت و بقیه نهادهای موجود در فضای کسب و کار در این زمینه کمک کنند. هیئت مقررات‌زدایی و سهولت فضای کسب و کار داریم که وزیر امور اقتصادی و دارایی رئیس ‌آن است و از هر سه قوه و اتاق‌ها اعضایی در این هیئت وجود دارند که اختیارات لازم را دارند.
در همین حال نایب‌رئیس ‌اتاق صنعت، معدن و تجارت ایران با حضور در این برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال باید سرمایه‌گذاری انجام شود، گفت: ۸۰ درصد مشکلات تولیدکنندگان در سه حوزه تأمین اجتماعی، مالیاتی و قوانین بانکی است.
 سلاح ورزی اضافه کرد: بانک‌ها به‌علت مشکلات مختلف، در رقابت مخربی گرفتار شدند و هر کدام پیشنهاد سود بالاتر برای جذب نقدینگی بیشتر می‌دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.