صفحه اصلی / وجود بیش از ۳ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی در استان گیلان

وجود بیش از ۳ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی در استان گیلان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "عظیم بلبل‌آبادی" با اشاره به نام گذاری سال ۹۶ به نام سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" بیان داشت: به همین منظور این شرکت با ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در استان گیلان، رویکرد عمده و اساسی شرکت، به‌کارگیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی است.
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به پتانسیل انرژی خورشیدی بسیار مناسب در جنوب استان گیلان گفت: استان گیلان با پتانسیل انرژی خورشیدی بسیار مناسب در جنوب استان از موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برخوردار بوده که در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدامات بسیار خوبی در ظرف سال گذشته رقم خورده است و به نحوه مطلوب در حال مدیریت و پیگیری است.
وی ادامه داد: در زمینه انرژی خورشیدی، شرکت‌های مختلف خارجی و ایرانی متقاضی تولید انرژی الکتریکی به وسیله سلول‌های خورشیدی در استان هستند.
بلبل آبادی با اشاره پتانسیل انرژی بادی بیش از ۳۰۰۰ مگاوات انرژی بادی در استان گیلان، بیان داشت: این استان در تولید انرژی الکتریکی به وسیله توربین‌های  بادی، با پتانسیل انرژی بادی بیش از ۳۰۰۰ مگاوات، دارای جذابیت‌های مختلفی است.
وی ادامه داد: محدوده شهرستان رودبار استان گیلان به دلیل قرار گرفتن در محدوده تنها گذرگاه طبیعی است که دو جبهه مختلف هوایی شمال و جنوب رشته کوه البرز را به یکدیگر متصل می‌نماید که به صورت دائمی و در تمام طول سال بادخیز بوده و از شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است. از دیگر مناطق دارای شرایط مشابه با منطقه مزبور، محدوده گردنه حیران واقع در شهرستان آستارا است.
وی افزود: هم‌اکنون نیز در زمینه انرژی بادی نیز شرکت‌های مختلف خارجی و ایرانی متقاضی تولید انرژی الکتریکی در این بخش در استان گیلان هستند .با این سرمایه گزاری ها در استان گیلان، شاهد تولید و اشتغال عظیم در استان گیلان هستیم که نقطه عطفی در تولید و اشتغال استان گیلان و تولید و اشتغال وزارت نیرو خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.