صفحه اصلی / بدون حرکت در مرزهای دانش، نمی‌توان دوشادوش دنیا حرکت کرد

بدون حرکت در مرزهای دانش، نمی‌توان دوشادوش دنیا حرکت کرد

 در دیپلماسی علمی شرکت کند که به واسطه توان تحقیقاتی بالا، حرفهایی برای گفتن داشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، عبدالوهاب البرزی؛ برگزیده جایزه علامه طباطبایی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، با اشاره به اینکه معضل اشتغال در بین دانش‌آموختگان پزشکی نیز وجود دارد، گفت: در شرایط کنونی اشتغال در قالب استخدام نمی‌تواند پاسخگوی نیاز روز پزشکی باشد.
وی افزود: یکی از اصول برای اصلاح شرایط کنونی، سنجیدن نسبت جمعیت به پزشک است. مادامی که این نسبت اصلاح و منطقی نشود، نمی‌توان انتظار داشت در جامعه پزشکی مشکل اشتغال مناسب رفع شود خاصه اینکه هر چه پزشک باتجربه‌تر می‌شود، فعالیت‌هایش بیشتر می‌شود.
البرزی با بیان اینکه باید در جامعه پزشکی برنامه‌ریزی دقیق برای اشتغال انجام شود، ادامه داد: تأمین مالی پزشکان و فراهم‌شدن زمینه مناسب برای زندگی آنان از نیازهای اولیه آرامش روانی آنان و در نتیجه ارتقاء کیفیت خدمات است.
برگزیده جایزه علامه طباطبایی در ادامه با اشاره به لزوم توسعۀ بخش تحقیق و پژوهش در پزشکی، اظهار داشت: بدون گسترش تحقیق و پژوهش و حرکت در مرزهای دانش پزشکی، نمی‌توان دوشادوش دنیا حرکت کرد. باید دانست، جامعه پزشکی ایران بخشی از جامعه بزرگ پزشکی جهان است در نتیجه برای پیشرفت نیازمند توسعۀ تحقیقات است. از سوی دیگر امروزه لزوم دیپلماسی علمی بر همه مبرهن است اما باید دانست کشور تنها زمانی می‌تواند به‌معنای واقعی در دیپلماسی علمی شرکت کند که به واسطه توان تحقیقاتی بالا، حرفهایی برای گفتن داشته باشد.
وی در پایان توسعه علوم‌ بین‌رشته‌ای را نشانی از حرکت جدید علم دانست و گفت: امروزه بسیاری از ابزارها و تجهیزات پزشکی توسط مهندسین ساخته می‌شود که این نشان از اختلاط رشته‌ها است؛ بنابراین نیاز است این بخش از علم بیشتر مورد تأکید قرار بگیرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.