صفحه اصلی / نیروی انسانی کارآمد شاکله اصلی جوامع‌ پیشرفته است

نیروی انسانی کارآمد شاکله اصلی جوامع‌ پیشرفته است

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ پنجمین همایش نخبگان شهرستان کازرون با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، خیران نخبه‌پرور و جمعی از  دانشگاهیان برگزار شد.
در این همایش، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس شناسایی و حمایت از مستعدان‌برتر بومی را یکی از اولویت‌های مهم کشورهای پیشرفته قلمداد کرد و گفت: مهمترین نتیجه این اقدام، سپردن سکان هدایت کشور به دست سرآمدان است.
وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته ثروت از ایده، تفکر و اندیشه خلاق حاصل می‌شود، افزود: اگر از منابع انسانیِ توانمند به صورت صحیح در انجام امور کشور استفاده شود، می‌توان در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه به توسعه دست یافت.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در ادامه با اشاره به لزوم گسترش اشتغال نخبگانی، اظهار داشت: امروزه موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان خاصه در رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی به یکی از چالش‌های اصلی کشور تبدیل شده که این امر ناشی از گسترش بی‌رویه مراکز آموزش عالی است.
شریف تصریح کرد: بنیاد نخبگان استان فارس از ۲ سال پیش برنامه‌های کوتاه‌مدت خود را برای گسترش اشتغال نخبگانی در قالب برپایی تورهای مختلف کسب و کار، کارآفرینی، خلاقیت و ایده‌پردازی اجرایی می‌کند. در این برنامه‌ها اصول اولیه کارآفرینی به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود تا فرد مهارت و اعتماد به‌نفس کافی برای حضور فعال در عرصۀ خوداشتغالی را کسب کند.
وی افزود: شناسائی، هدایت و توانمندسازی دانش‌آموزان مقاطع مختلف دبیرستانی برای حضور در اکوسیستم کارآفرینی یکی از برنامه‌های بلندمدت و اولویت‌های اصلی بنیاد نخبگان فارس است که در قالب برپایی مدرسه فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی در استان در حال اجرا است.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در پایان یادآور شد: مدرسۀ فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی، برنامه‌ای جامع در راستای توانمندسازی افراد خلاق و مستعد است که پس از طی فرآیندی ۶ ماهه به انتخاب یک دوست‌علمی برای هر کدام از برگزیدگان دوره‌های مختلف منجر خواهد شد. این برنامه تاکنون برای دانش‌آموزان ۱۱ شهرستان استان فارس به اجرا در آمده و در سال جاری نیز شهرستان‌های دیگر استان را در بر می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.