صفحه اصلی / پیام نامگذاری سال ۹۶ استقلال اقتصادی کشور و رسیدن به خودکفایی است

پیام نامگذاری سال ۹۶ استقلال اقتصادی کشور و رسیدن به خودکفایی است

مقاومتی؛ تولید – اشتغال ” از سوی مقام معظم رهبری را یک انتخاب هوشمندانه دانست و گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اشراف کامل به اوضاع، پتانسیل‌ها، فرصت‌ها، ضعف‌ها و تهدیدهای کشور دارند، به یقین انتخاب شعار سال از سوی معظم له کارشناسی شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، هادی فلاحی در گفت وگو افزود: مهمترین پیام این نامگذاری این است که باید نگاه مسئولان به پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی کشور باشد و به داشته‌های خود اتکا کنیم و هیچ وابستگی به دنیای استکبار نداشته باشیم تا به خودکفایی اقتصادی برسیم .
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در برنامه‌های رونق اقتصادی دیده شود ، اظهار کرد: محقق شدن اهداف اقتصاد مقاومتی ، سبب رونق اقتصاد کشور  و حل مشکلاتی مانند بیکاری خواهد شد.
فلاحی ادامه داد: علاوه بر مسئولان، مردم نیز باید به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی حساس باشند و با ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی ، سهم و نقش خود را در تحقق شعار امسال یعنی تولید و اشتغال ایفا کنند.
وی در عین حال تاکید کرد: همچنین برای تحقق شعار امسال باید سیاست های اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم مورد توجه جدی قرار گیرد که از جمله مهم ترین آنها حمایت از تولید و صادرات، توجه به مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف، جهت گیری منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولید و ترویج فرهنگ و اخلاق کار است.
فلاحی همچنین حذف قوانین و مقررات زائد را خواستار شد و افزود: توسعه ارتباطات بین‌المللی و جذب سرمایه‌های خارجی، تحقق کامل سیاست‌های اصل۴۴، بهبود مستمر فضای کسب و کار و رفع موانع دست و پاگیر تولید و اشتغال، اصلاح و جهت‌گیری نظام بانکی به سمت اشتغال، هماهنگ‌سازی رشته‌های دانشگاهی با بازارکار و رفع خلاهای قانونی اشتغال و درصورت لزوم تصویب قوانین تسهیل کننده اشتغال از مهم‌ترین مواردی است که باید در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.