صفحه اصلی / تشریح وضعیت پل‌های بزرگ در دست احداث حوزه راه و شهرسازی جنوب استان کرمان

تشریح وضعیت پل‌های بزرگ در دست احداث حوزه راه و شهرسازی جنوب استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردوئی بیان کرد: پل دوم سقدر با طول کلی ۶۰ متر متشکل از ۳ دهانه ۲۰ متری در محور بزرگراه شریانی ترانزیت جیرفت – سه‌راهی بم قرارگرفته با احداث این پل ۲۰ کیلومتر از محور جیرفت –سه‌راهی بم به‌صورت چهارخطه قابل تردد می‌گردد احداث این پل نقش مهمی در کاهش تصادفات و روان شدن ترافیک محور خواهد داشت. عملیات اجرایی پل دوم پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد و اعتبار اولیه آن ۱۳/۵ میلیارد ریال است. در حال حاضر اجرای این پروژه به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب منتقل شده است.
وی افزود: پل دوم سرجاز به طول کلی ۳۴۸ متر در محور ترانزیتی و شریانی جیرفت – کهنوج – رودان قرار دارد که متشکل از ۱۱ دهانه ۲۸ متر و ۲ دهانه ۲۰ متری و ساختار فونداسیون‌های پل از نوع شمع‌های بتنی به عمق ۲۰ متر و ساختار تابلیه آن از نوع تیر – دال با تیرهای پیش تنیده است، تاکنون عملیات خاک‌برداری کامل، اجرای ۸۸ عدد شمع و احداث ۲ فونداسیون نیز انجام شده است. برای تکمیل این پل اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است. با تکمیل این پروژه و اتمام عملیات اجرایی بزرگراه جیرفت -کهنوج به طول تقریبی ۱۴۰۰ متر تکمیل می‌گردد.
وی همچنین بیان کرد: پل دوم جنگل آباد، این پل به طول کلی ۱۹۶  متر در محور ترانزیتی و شریانی جیرفت – کهنوج – رودان قرار دارد متشکل از ۷ دهانه ۲۸ متری است. ساختار فونداسیون‌های این پل از نوع شمع‌های بتنی به عمق ۲۰ متر و ساختار تابلیه آن از نوع تیر – دال با تیرهای پیش تنیده است. خاک‌برداری محل پل و اجرای ۷ شمع انجام شد. برای تکمیل این پل اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال مورد نیاز است. احداث این پل شاهد روان شدن ترافیک در محل روستای جنگل آباد و ایمن شدن عبور ترافیک این بزرگراه خواهد شد.
ساردوئی افزود: پل دوم بهادر آباد به طول کلی ۳۹۹ متر در کیلومتر ۵۵ محور جیرفت – کهنوج – رودان قرار دارد و متشکل از ۱۹ دهانه ۲۱ متری است. ساختار فونداسیون‌های این پل از نوع شمع‌های بتنی به عمق بیش از ۲۰ متر و ساختار تابلیه آن از نوع تیر – دال با تیرهای ۲۰ متری است. در حال حاضر پروژه احداث پل دوم بهادرآباد و جاده‌های ورودی و خروجی طرفین آن با برآوردی بالغ بر ۱۱۲ میلیارد ریال در حال برگزاری مناقصه است.
وی بیان کرد: پل تقاطع سربیژن به طول ۱۶۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در سال ۹۱ آغاز شد و تاکنون عملیات اجرایی باندهای طرفین و پل دو دهانه ۲۰ متری به اتمام رسیده و آماده پخش آسفالت است. پیشرفت فیزیکی این پروژه ۹۲ درصد است که با بهره‌برداری از این روگذر امکان حوادث جاده‌ای ناشی از نقطه برخورد ترافیک جیرفت ساردوئیه و کرمان –جیرفت در محل این تقاطع رفع خواهد شد. در حال حاضر تکمیل این پروژه به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منتقل شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در ادامه افزود: پل سفید باز به طول کلی ۹۰ متر و پل کلدان به طول کلی ۱۲۰ متر در دست مطالعه هستند که با احداث این پل‌ها حدود ۱۱ کیلومتر از بزرگراه جیرفت –بافت-سیرجان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: پل تیتانیوم کهنوج به طول ۶۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰۰ میلیون ریال در حال ساخت است که با احداث این پل و تکمیل عملیات اجرایی آن حدود ۳۰ کیلومتر از بزرگراه شریانی و ترانزیتی کهنوج –رودان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین مطالعه کنید:

ضرورت تصویب و ابلاغ توزیع کالای اساسی توسط اصناف از سوی ستاد تنظیم بازار کشور/ «اتاق اصناف ایران» باید امکاناتی متناسب با گستره وظایف خود داشته باشد

به گزارش کسب و کار نیوز ، نشست هم‌اندیشی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.