صفحه اصلی / برند جدیدی از لکسوس به نام انوی در راه است

برند جدیدی از لکسوس به نام انوی در راه است

مدیر بخش بین‌المللی لکسوس، معتقد است که این برند هنوز به پتانسیل خود در مقابل برندهای آلمانی دست نیافته است:
وقتی در ترافیک هستید، متوجه می‌شوید که مردم به خودروی مرسدس بنز با حسرت نگاه می‌کنند و مالک آن را فردی موفق در اجتماع می‌دانند. ما در لکسوس هنوز به این درجه از جذابیت نرسیده‌ایم که سه برند لوکس آلمانی از آن برخوردارند.
توکو فوکوئیچی، علاوه‌ بر سمت مدیریت خارج از ژاپن لکسوس، به‌تازگی مسئولیت مدیریت ارشد اجرایی این برند را نیز عهده‌دار شده است تا سطح محبوبیت لکسوس را در سراسر جهان افزایش دهد. اتفاقی که به عقیده‌ی کارشناسان با رونمایی از مدل LC500 به‌تدریج درحال حقیقی شدن است. خودروی LC به‌وضوح با تمامی خودروهایی که تویوتا تولید می‌کند، متفاوت است و خاص لکسوس طراحی شده است تا جذاب و چشم‌گیر باشد.
لکسوس چند روز بعد از رونمایی LC500، برای جلب توجه بیشتر، قایق مفهومی خود را هم معرفی کرد که ما در زومیت به معرفی آن پرداختیم. قایق تفریحی لکسوس علاوه‌‌ بر استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن، پیشرانه‌ای متشکل از ۲ موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری به همراه داشت که در مدل LC500، معرفی شده بود. در ادامه‌ی تقویت این برند، لکسوس با یک فضاپیمای فانتزی در فیلم والرین و شهر هزار سیاره (Valerian and the City of a Thousand Planets) حضور خواهد داشت. این فیلم علمی تخیلی، پروژه‌ای عظیم و احتمالا پرفروش است که با کارگردانی لوک بسون و با بودجه‌ای ۱۸۰ میلیون دلاری، تا چند ماه دیگر اکران جهانی خواهد شد.
در برنامه‌های مربوط به طراحی و تولید خودروهای جدید، فوکوئیچی در تلاش است تا پلتفرم‌‌هایی اختصاصی برای لکسوس داشته باشد و صرفا روی بازطراحی مدل‌های تویوتا، متمرکز نباشد. او توانسته است اعتماد تویودا، مدیر عامل فعلی تویوتا را به دست آورد و قدرت لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش فناوری‌های جدید، توسعه‌ی محصولات و بازاریابی را در اختیار بگیرد.
برند لکسوس در سال ۱۹۸۹ با هدف فتح بازار آمریکا و فروش محصولاتی فراتر از کیفیت و جذابیت خودروهای تویوتا شکل گرفت؛ اما در سال‌های گذشته هرچند با تقاضای خوبی در این کشور روبه‌رو بوده، رشد فروش محصولات بنز و بی‌ام‌و را تجربه نکرده است. فروش لکسوس در ماه اخیر میلادی هم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش یافته، در حالی‌که تقاضا در بازار آمریکا افزایش داشته است. به نظر می‌رسد انتخاب فوکوئیچی به سمت جدید در لکسوس، کاملا با هدف بازگرداندن این برند به روند رو به رشد گذشته باشد.
او در مصاحبه با اتوموتیو نیوز می‌گوید:
لکسوس می‌داند کیفیت و خدمات پس‌ از فروش محصولات برای جذب مشتری کافی نیست و حس رانندگی اهمیت بیشتری دارد… وقتی یک برند به اندازه‌ی کافی قدرتمند باشد، کیفیت بالاتر آن‌قدر مهم نیست…بیائید لکسوس را برندی مستقل حساب کنیم و با کمی صبر، تصمیم بگیریم تا محصولی داشته باشیم که یک لکسوس خالص باشد؛ نه طرحی از تویوتا.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.