صفحه اصلی / پرتقال‌های ایرانی در انبارها فاسد شد

پرتقال‌های ایرانی در انبارها فاسد شد

 از مرکبات باغداران شمال کشور در انبارها فاسد شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از تسنیم، حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اظهار کرد:  آمار دقیقی درباره میزان از بین رفتن پرتقال داخلی ذخیره‌سازی شده برای شب عید وجود ندارد اما بخشی از این محصولات دور ریخته شده یا برای افشاره گیری به کارخانه فرستاده شده است.
وی افزود: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن مرکبات در سال جاری در شمال کشور تولیدشده  اما نمی‌توان به‌صورت مشخص اعلام کرد که چه میزان از مرکبات باغداران دور ریخته شده، زیر درخت باقی مانده، در انبارها فاسد شده یا درنهایت از بین رفته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار درباره مناطقی که محصول آنها از بین رفته است گفت: بخش عظیمی از مرکبات موجود در استان مازندران که برای عرضه در ایام پایانی سال در نظر گرفته‌شده بود  در انباره‌ها  باقی‌ماند و دور ریخته شد یا برای گرفتن افشاره و آبگیری به کارخانه ارسال‌شد.
پرتقال قاچاق ۱۰ هزار تومانی در بازار
 وی در ادامه درباره قیمت فعلی مرکبات اظهار کرد: فضای شب عید هنوز در قیمت‌های میوه، مشاهده می‌شود به‌طوری‌که سیب و کیوی در بازار گران است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: هر کیلوگرم کیوی با توجه به اینکه در سال گذشته تولید آن کاهش‌یافته بود اکنون  4 هزار تومان تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب باکیفیت ۴ تا ۶ هزار تومان در میادین مرکزی میوه و تره بار به فروش می‌رسد.
وی افزود: هر کیلوگرم پرتقال والنسیای مرغوب جنوب  نیز ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال وارداتی و قاچاق ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
مهاجران تأکید کرد:  پرتقال‌های قاچاق در کنار پرتقال‌های قانونی دربازار به فروش می رسد و اکنون در میادین مرکزی میوه و تره‌بار نیز  توزیع می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.