صفحه اصلی / تثبیت آیفکس در ارتفاع ۸۸۶ واحدی

تثبیت آیفکس در ارتفاع ۸۸۶ واحدی

 به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان دادوستدهای امروز ۱۴ فروردین ماه در مجموع بازارهای اول و دوم نیز ۶۸ میلیون سهم در بیش از ۱۰ هزار دفعه جابه جا شد که ارزش آن ۱۸۹ میلیارد ریال بود. بالاترین حجم معاملات به میزان ۱۰ میلیون سهم در حالی به نماد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران اختصاص یافت که نماد شرکت پتروشیمی زاگرس با ارزش معاملاتی بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال، بیشترین رقم ارزش نقل و انتقال‌ سهام را شاهد بود.
رصد معاملات در بازار سهام فرابورس همچنین نشان می‌دهد نمادهای «سدبیر»، «بهپاک»، و «حخزر» با بیشترین رشد قیمتی تا سقف ۵ درصد روبه‌رو شدند و نمادهای «سبزوا»، «دسانکو» و «فزرین» بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند.
در مجموع تابلوهای الف، ب و ج بازار پایه نیز سهامداران شاهد خرید و فروش ۱۲۷ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۱۴ میلیارد ریال بودند. نماد «لکما» مربوط به شرکت کارخانجات مخابرات ایران با معامله ۳۸ میلیون سهم به ارزش ۳۹ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را بین تابلوهای ب و ج این بازار تجربه کرد و در صدر نشست.
نگاهی به معاملات انجام شده در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز حاکی از آن است متقاضیان این اوراق ۲۸ هزار ورقه تسه به ارزش افزون بر ۱۹ میلیارد ریال خرید و فروش کردند که در قیمت‌های بین ۴۱۱ تا ۷۲۰ هزار  ریال این دادوستدها صورت گرفت.
پایین‌ترین نرخ این اوراق روز جاری به تسه مهر ماه ۹۳ تعلق گرفت و در مقابل تسه بهمن ماه ۹۵ بیشترین قیمت اوراق را به نام خود ثبت کرد.
بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس هم روز جاری با دادوستد افزون بر ۱۳۳ هزار ورقه به ارزش ۱۲۴ میلیارد ریال روبه‌رو شد. این میزان معامله نیز در ۵۳۳ دفعه صورت گرفت. اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم با ثبت معامله ۴۰ هزار ورقه به ارزش نزدیک به ۳۶ میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد و بالاترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.
در همین حال صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به میزان یک میلیون ورقه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفتند. صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان بالاترین حجم و ارزش مبادلات را در میان ETFها شاهد بود.
در نهایت، شاخص کل فرابورس نیز با افت کمتر از یک واحدی در نزدیکی ارتفاع ۸۸۷ واحدی ایستاد. بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس امروز از جانب نماد «مارون» رقم خورد. در مقابل نمادهای «زاگرس» و «شاوان» نیز با رشد قیمتی خود، بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشته و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.