صفحه اصلی / افزایش سود فصلی بلک بری در پی تمرکز بر نرم افزار

افزایش سود فصلی بلک بری در پی تمرکز بر نرم افزار

بلک‌بری آخرین گزارش مالی فصلی خود را منتشر کرده که بر اساس آن، این کمپانی کانادایی نتایجی بالاتر از پیش‌بینی‌ها کسب کرده است. این اتفاق برای ششمین فصل متوالی رخ می‌دهد. دلیل اصلی بهبود وضعیت سوددهی بلک‌بری در تغییر استراتژی این کمپانی برای تمرکز بیشتر بر نرم‌افزار نهفته است.
بلک‌بری همچنین انتظار دارد برای دومین سال پیاپی عملکرد مثبتی از نظر سوددهی ارائه کند، به‌طوری‌که این کمپانی در پایان فوریه سال ۲۰۱۸، برای دومین سال پیاپی پیش‌بینی سوددهی کرده است.
بلک‌بری پس از آنکه نتوانست آن‌چنان که باید پس از انقلاب گوشی‌های هوشمند عملکرد خوبی داشته باشد، تمرکز خود را بر نرم‌افزار قرار داده است و همین تغییر استراتژی باعث شده کمپانی کانادایی دوباره به روزهای خوب خود از نظر سوددهی برسد.
بلک‌بری سال گذشته امتیاز استفاده از برند خود و ساخت گوشی‌ هوشمند با نام و نشان بلک‌بری را واگذار کرد. از آن زمان به بعد، گوشی‌های هوشمند بلک‌بری که راهی بازار می‌شوند، ساخت این کمپانی نیستند و فقط برند بلک‌بری را یدک می‌کشند.
بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، بخش نرم‌افزار و سرویس‌های بلک‌بری که شامل محصولات مدیریت در گوشی‌های هوشمند و سیستم عامل صنعتی QNX می‌شود با افزایش ۱۲.۲ درصدی درآمد همراه شده است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که درآمد این بخش از کمپانی در سه‌ماهه‌ی چهارم که ۲۸ فوریه سال ۲۰۱۷ به پایان رسید، به ۱۹۳ میلیون دلار افزایش یافته است.
QNX از این نظر برای بلک‌بری اهمیت دارد که این حوزه، در صنعت خودروهای هوشمند از جایگاهی ویژه برخوردار است. بلک‌بری در این حوزه با فورد نیز همکاری‌ دارد تا نرم‌افزار مورد نیاز برای خودروهای هوشمند را توسعه دهد. جان چن، مدیرعامل بلک‌بری امیدوار است همکاری‌های مشابه در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار برای خودروهای هوشمند با سایر کمپانی‌ها نیز بر قرار کند.
بلک‌بری برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ درآمد ۲۹۷ میلیون دلاری به ارمغان آورده که بالاتر از پیش‌بینی ۲۸۹.۳ میلیون دلاری است. حاشیه‌ی سود نیز از ۴۳.۳ درصد در مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۶۰.۱ درصد رسیده است. همان‌طور که اشاره کردیم، بلک‌بری انتظار دارد درآمدزایی‌اش از بخش نرم‌افزار طی سال مالی جاری بیش از پیش افزایش پیدا کند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.