صفحه اصلی / زیارت روزانه ۴۰ هزار زائر ایرانی از عتبات عالیات کشور عراق

زیارت روزانه ۴۰ هزار زائر ایرانی از عتبات عالیات کشور عراق

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی حج، محسن نظافتی با اشاره به اعزام کاروان های زیارتی از ۲۴ اسفند به عتبات عالیات کشور عراق گفت: روزانه حدود ۱۷ هزار نفر در کربلا، ۱۷هزار نفر در نجف و ۶ هزار نفر در کاظمین به زیارت عتبات عالیات می روند.
وی با بیان اینکه اعزام کاروان های زیارتی تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت گفت: ۱۲۰ هزار زائر در قالب کاروان های حج و زیارت طی این مدت به زیارت عتبات عالیات می روند.
وی با اشاره به اینکه این تعداد زائر در قالب سه هزار کاروان وارد عراق می شوند، تصریح کرد: با توجه به امکانات محدود کشور عراق که بخش عمده آن صرف مبارزه با تروریسم و داعش و بخش دیگر آن صرف تامین امنیت داخلی خودشان می شود، اعزام این تعداد زائر، برای مجموعه سازمان حج و زیارت، کاری بس بزرگ و سنگین بود.
نظافتی اظهار کرد: برای ایام نوروز نیروهای ستادهای کربلا، نجف و کاظمین را تقویت کرده و در پارکینگ ها، رستوران های بین راهی، در شهرها و زیارتگاه ها، حرم مطهر امامین عسکرین، سید محمد و مساجد کوفه و سهله نیروهایی را مستقر کرده و نظارت را افزایش داده ایم تا زائرین با امنیت خاطر به زیارت مشغول شوند.
نظافتی با اشاره به اینکه از ۳ ماه قبل تدارکات لازم برای اسکان مناسب زائرین دیده شده است، گفت: مراکز اسکان از سوی گروهی که اعضای آن را نماینده ای از بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، شرکت شمسا، مرکز پزشکی حج و زیارت و جمعی از مهندسان است، بررسی شده و پس از تهیه شناسنامه همه هتل ها و تدوین نقاط ضعف و قوت آنها، رزرو شده است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.