چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ ۳.۴ میلیارد دلاری برای تحویل موادغذایی

استارت آپ ۳.۴ میلیارد دلاری برای تحویل موادغذایی

 برای مشتریانش دارد که این کالاها را به آنها تحویل می دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، اینستاکارت (Instacart) در حال حاضر استارت آپ خواربارفروشی به ارزشی معادل ۳.۴ میلیارد دلار است. استارت آپ تحویل موادغذایی اینستاکارت به تازگی ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جدید هم کسب کرده است.
اینستاکارت که در سان فرانسیسکو پایه گذاری شده است، یک سرویس براساس تقاضا است. این استارت آپ کارگرانی برای خرید موادغذایی برای مشتریانش دارد که این کالاها را به آنها تحویل می دهند.
حالا با دور جدیدی از تامین مالی توسط شرکت سرمایه گذاری سکویا (Sequoia Capital)، ارزش اینستاکارت به ۳.۴ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت در حال حاضر در ۳۵ بازار فعالیت می کند و انتظار دارد این میزان در سال جاری دو برابر شود.
اینستاکارت با ۱۳۵ خرده فروش مواد غذایی در سراسر کشور همکاری می کند، از جمله شرکت هایی مانند Whole Foods  (WFM)،Costco  (COST) وSupervalu  (SVU). درآمد این شرکت یک سهم از درآمد حاصل از خرده فروشی براساس اندازه هریک از سبدهای خرید است. البته شارژ هزینه تحویل سبد خرید به مشتریان هم باید در نظر گرفت.
اگر یک مشتری به دنبال مارک خاص یا کالایی خاص باشد اینستاکارت می تواند تبلیغات آن شرکت را هم انجام دهد.
مدل کسب و کار برروی تقاضا یکی از دشواری های ایجاد کار است. شرکت هایی مانند Homejoy و WunWun تعداد معدودی از این شرکت ها بودند که به دلیل این قبیل مشکلات تعطیل شده اند.  
*نرم افزاری برای خرید موادغذایی
در حالی که تحویل موادغذایی درب خانه فریبنده و لذت بخش است، اما این عمل، عملی لوکس و پرهزینه به حساب می آید. اکثریت قریب به اتفاق امریکایی ها هنوز هم در فروشگاه ها قدم می زنند و لیست خرید خود را چک می کنند. این استارت آپ با هدف قرار دادن این گروه راه اندازی شده است.
این شرکت ها در برجسته سازی و شفاف سازی قیمت محصولات و کشف بهترین قیمت در فروشگاه های محلی به کمک مردم می آید. این امر از طریق اعمال نفوذ قدرت در جمعیت بدست می آید.
همچنین هم نرم افزار بسکت (Basket) یک پایگاه داده از اقلام فروشگاه های موادغذایی و قیمت آنها برای مشتریان است. این نرم افزار مانند نرم افزارهای مسیریابی ویز (Waze) عمل می کند، با این تفاوت که ویز با استفاده از داده های ترافیک جمعیت، بهترین مسیر و کم ترافیک ترین مسیر را برای رانندگان پیشنهاد می دهد، اما بسکت این پیشنهادات را برای خرید موادغذایی ارائه می دهد. (نرم افزار ویز سال ۲۰۱۳ توسط گوگول به قیمت یک میلیارد دلار خریداری شد.)
 
 

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.