صفحه اصلی / بازاریابی درونگرا: ویژگی‌های یک وب‌سایت درونگرا (۲)

بازاریابی درونگرا: ویژگی‌های یک وب‌سایت درونگرا (۲)

 را بررسی کردیم. نکته اصلی این است: رفتار سایت شما باید مثل زمانی باشد که با یک مشتری ملاقات می‌کنید
یک وب‌سایت درونگرا را اینگونه تعریف کردیم: محتوای درست، در زمان درست برای مخاطب هدف و تاکید شد که اگر شما تعریف درستی از پرسونا و سفر مشتری داشته‌اید، حالا باید سایت بتواند به عنوان یک ابزار کارآمد، شما را در ارائه محتوای مناسب یاری کند. در ادامه به معرفی توانایی انواع دسته‌بندی مخاطبان مانند منطقه جغرافیایی و دستگاه مورد استفاده پرداختیم و ویژگی‌های عمومی صفحات مانند هدف، تست چشمک، استفاده از تصاویر و ارائه مسیر به کاربر را معرفی کردیم. حال به بررسی صفحات مختلف مورد نیاز می‌پردازیم. 
۴ صفحه متفاوت یک وب‌سایت
خانه: این صفحه اصلی شماست. آن را ساده طراحی کنید. محتوای این صفحه باید مخاطب را به انجام کنش در وب‌سایت ترغیب کند. برای این کار گزینه‌هایی را برای انتخاب به او بدهید؛ توضیحات بیشتر، تست رایگان خدمت، ورود به وبلاگ یا نظرات مشتریان در ارتباط با محصول یا خدمت شما از انواع این گزینه‌ها هستند. 
ارتباط (با ما): به جز اطلاعات تماس مانند تلفن و ایمیل، فرمی را برای مخاطب تهیه کنید تا بتواند به شما بگوید دقیقا برای چه موردی به ارتباط احتیاج دارد. در این صورت شما هم یک قدم جلوترید چون می‌دانید در ارتباط با این مشتری باید چه نیازی را برآورده کنید. نکته آخر اینکه اگر کسب‌وکار شما به مکان جغرافیایی وابسته است حتما محل خود را روی نقشه به مخاطب نشان بدهید. 
درباره (ما): شما باید به یک پرسش پاسخ بدهید که دقیقا مختص شما باشد و هیچ رقیبی نتواند آن را کپی کند: چرا هستید؟
چرایی خود را سعی کنید در تقریبا ۱۵۰ کلمه بگویید تا مخاطب به سرعت با شما ارتباط برقرار کند. اگر فکر می‌کنید داستانی طولانی برای او دارید، او را به تماشای یک ویدئو دعوت کنید. در این صفحه حتما سعی کنید لحنی دوستانه داشته باشید. مخاطب شما هم مثل شما دوست دارد احساس کند که با یک فرد صحبت می‌کند نه یک ربات. 
محصول یا خدمت: این صفحه را با بیان امکانات پر نکنید. به سوال‌های مخاطبان جواب دهید. سوالات و مشکلات پرسونا شما چیست که خدمت شما آن را برطرف کرده‌ است؟ آنها را پاسخ دهید و در واقع ارزش پیشنهادی محصول یا خدمت خود را معرفی کنید. 
مساله آخر ایجاد سیستم گزارش‌گیری در سایت است. مدیریت بهتر و بهینه‌سازی سایت تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اطلاعاتی واقعی از رفتار کابر در سایت وجود داشته باشد تا شما بتوانید با تحلیل این اطلاعات تصمیم‌هایی را برای بازطراحی و همچنین تولید محتوای بهتر داشته باشید. در مقاله بعدی هدفگذاری یک کمپین را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای مشاهده بخش‌های گذشته سلسله مقالات درباره بازاریابی درونگرا می‌توانید به سایت روزنامه «کسب‌وکار» مراجعه کنید. 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.