صفحه اصلی / رونق تولید در سال ۹۶ ادامه می‌یابد؟

رونق تولید در سال ۹۶ ادامه می‌یابد؟

 ادامه طرح رونق تولید با نوسازی و تجهیز صنایع واحدهای مربوطه مدنظر قرار می‌گیرد.
در سال ۱۳۹۵ طرح رونق تولید بنگاه‌های تولیدی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی مدنظر قرار گرفت تا در ابتدای امر ۷۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کنند اما با پیشرفت کار در نهایت در قالب طرح رونق تولید به حدود ۲۴ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.
در این طرح که از ابتدای سال گذشته تعریف شد واحدهای کوچک و متوسط افزایش تولید را در دستور کار قرار دادند. طرحی که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی مد نظر قرار گرفت.
این در حالی است که میانگین تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی نیز یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان در بخش صنعت و معدن و این میانگین در بخش کشاورزی معادل ۳۰۸ میلیون تومان بوده است.
ادامه طرح رونق تولید در سال ۹۵ با نوسازی صنایع در سال ۹۶
قرار بر این شده که علاوه بر ادامه طرح رونق تولید در سال ۱۳۹۶ و ارائه تسهیلات واحدهای کوچک و متوسط متقاضی به منظور رونق در این بخش، طرح دیگری به منظور نوسازی صنایع واحدهای تولیدی و صنعتی در دستور کار قرار گیرد تا به عنوان تصمیم مکمل شاهد ادامه رونق تولید در کشور باشیم.
وزارت صنعت، معدن و تجارت، در روزهای منتهی به سال ۱۳۹۵ پیشنهادی را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه کرده است تا در سال آینده با همکاری بانک‌ها، تسهیلات ۴۲ هزار میلیارد تومانی به ۱۲۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی پرداخت شود.
دربیست و هشتمین جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع منابع تولید با حضور اعضای کارگروه در ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان آخرین جلسه سال ۹۵ برگزار شد ضمن توضیح در مورد طرح جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت که با همکاری بانک مرکزی مد نظر قرار خواهد گرفت، درخصوص برنامه ریزی ها برای اجرای طرح جدید مربوط به واحدهای تولیدی که مختص به نوسازی صنایع است، توضیحات لازم ارائه شد.
نوسازی ۵ هزار بنگاه صنعتی با پیش‌بینی ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات، سرمایه در گردش ۱۰ هزار بنگاه با تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومان، تکمیل ۵۰۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی  با پیش بینی کل منابع ۱۰ هزار میلیارد تومان، نوسازی ۱۰۰ هزار واحد از صنوف تولیدی نیز با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و در نهایت نوسازی و تجهیز ۱۰۰۰ فقره معدن با پیش بینی کل منابع ۲۰۰۰ میلیارد تومان و در  مجموع ۱۲۲ هزار بنگاه صنعتی و معدنی با پیش‌بینی کل منابع ۴۲ هزار میلیارد تومان از موارد طرح جدید مد نظر به منظور رونق تولید در سال ۱۳۹۶ است.
 باید منتظر ماند و دید که آیا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با طرح چند بندی مذکور که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده، موافقت خواهد کرد یا خیر. قطعا ادامه این طرح می‌تواند ادامه رونق واحدهای تولیدی و صنعتی را با خود به همراه داشته باشد هرچند که در این زمینه باید به بازپرداخت تسهیلات ارائه شده توسط واحدهای مربوطه اشاره کرد تا نظام بانکی کشور دچار مشکل نشود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.