صفحه اصلی / صنعت خودرو خودکفا شود

صنعت خودرو خودکفا شود

شهرام آزادی  اظهار کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری در آغاز سال ۱۳۹۶ مجددا بر تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت افزایش تولید و اشتغال تاکید کردند. 
وی با بیان اینکه برای افزایش تولید و اشتغال در صنعت خودرو خودروسازان باید به سمت خودکفایی حرکت کنند، خاطرنشان کرد: خودکفایی صنعت خودرو از دو راه تعامل با خودروسازان خارجی برای انتقال تکنولوژی روز و همچنین اتکا به نیروها و توان داخلی برای تولید خودرو با برند ملی محقق می‌شود. 
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در این زمینه برای تولید خودروهای با کیفیت با برند داخلی ابتدا باید سرمایه‌گذاری مناسبی در مراکز تحقیق و توسعه خودروسازان داخلی صورت گرفته و از کمک شرکت‌های دانش بنیان نیز استفاده شود. 
وی افزود: گذشته از این موارد یکی از دلایل پایین بودن کیفیت برخی خودروهای داخلی پایین بودن توان ساخت داخل قطعات در قطعه‌سازان داخلی است که در این زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو، قطعه‌سازان نیز باید متحول شوند. 
آزادی با بیان اینکه اگر صنایع قطعه‌سازی متناسب با تکنولوژی روز این صنعت در جهان متحول نشوند، امکان ساخت داخل خودروهای با تکنولوژی روز با استفاده از توان داخلی را نخواهیم داشت، تصریح کرد: در آن صورت مجبوریم قطعات خودروهای داخلی را از خارج از کشور وارد کنیم که برخلاف اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این صنعت خواهد بود. 
وی خاطرنشان کرد: بنابراین در این زمینه خودروسازان باید به موازات همکاری با خودروسازان بین‌المللی و سرمایه‌گذاری در مراکز تحقیق و توسعه داخلی، قطعه‌سازان طرف قرارداد خود را نیز به اصلاح ساختار و انتقال دانش روز قطعه‌سازی جهان مقید کنند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.