صفحه اصلی / صدور بیش از ۴۴ میلیارد دلار محصولات غیر نفتی در سال ۹۵

صدور بیش از ۴۴ میلیارد دلار محصولات غیر نفتی در سال ۹۵

مجتبی خسروتاج روز شنبه در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی سبزوار  افزود: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جدید افزایش تراز تجاری ایران با صادرات محصولات غیر نفتی با توجه به نیاز بازارهای منطقه ای و جهانی، قیمت و کیفیت رقابتی محصولات برای حضور در این بازارها است. 
او ادامه داد: شناخت و توسعه بازارهای جدید به عنوان بازارهای هدف برای صادرات محصولات در دستور کار این وزارت خانه قرار گرفته است. 
خسروتاج گفت: توسعه ترتیبات بانکی، پوشش اعتبار، برقراری شبکه حمل و نقل ارزان قیمت کالا، تردد آسان بازرگانان، استفاده از روش های نوین بازاریابی، حضور در کشورهای هدف و ارائه خدمات مورد نیاز به مشتریان از یگر برنامه ها برای توسعه صادرات است. 
وی افزود: کشور با اجرای برجام در شرایط بهتری نسبت به دوران تحریم قرار دارد و باید از این فرصت برای ایجاد بسترهای مناسب توسعه صادرات محصولات و کالاهای ایرانی استفاده کرد. 
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: در راستای رونق صنعت گردشگری برنامه ریزی های مشترکی بین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد شغل های خدماتی و صنفی انجام شده است. 
وی گفت: عرضه کالاهای محلی، صنایع دستی، ترویج خرید محصولات ایرانی در کنار مراکز اقامتی، رستوران ها و هتل ها از مهمترین ابعاد توسعه تجارت در صنعت گردشگری است که سبب ایجاد زنجیره ای از اشتغال می شود. 
وی افزود: توسعه شبکه حمل و نقل و ترانزیت ارزان قیمت نیز از مهمترین موضوعاتی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رونق صنعت گردشگری و توسعه تجارت در دستور کار قرار داده است. 
او با اشاره به موجود بودن زیر ساخت های توسعه تجارت در سبزوار نیز عنوان کرد: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در جاده تاریخی ابریشم به عنوان مرکز تجارت و بازرگانی در شرق کشور محسوب می شد. 
خسروتاج افزود: نزدیکی به کشورهای آسیایه میانه، وجود فرودگاه، شبکه حمل و نقل جاده ای و ریلی که در این شهرستان در حال اجراست زمینه مناسب برای توسعه تجارت و صادرات محصولات تولیدی این شهرستان را فراهم کرده است. 
وی افزود: این شهر همچنین زیرساخت های مناسبی در حوزه توسعه صنعت گردشگری دارد که می توان با تقویت این زیرساخت ها زمینه لازم برای ایجاد شغل های خدماتی و صنوف مرتبط را فراهم کرد. 
قائم مقام وزیر صنعت در امور تجارت گفت: سبزوار می تواند مانند گذشته به قطب صادرات محصولات و کالای ایرانی در شرق کشور تبدیل شود. 
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران امروز ( شنبه ) به منظور بازدید از برخی آثار تاریخی سبزوار به این شهرستان سفر کرده است. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.