صفحه اصلی / از رها کردن ماهی قرمز در دریاچه‌ها و تالابها خودداری کنید

از رها کردن ماهی قرمز در دریاچه‌ها و تالابها خودداری کنید

برای زیستگاه های طبیعی کشور اظهار کرد: شهروندان می‌توانند ماهی‌های قرمز خود را در فضاهای آبی محدود در پارک‌ها رها کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، اصغر مبارکی، با اشاره به اینکه تکثیر  و پرورش ماهی قرمز به شکل سنتی در داخل ایران صورت می گیرد، اظهار کرد: ماهی قرمز در برخی زیستگاه های کشور وجود دارد ولی در همه زیستگاه ها یافت نمی شود.
وی با بیان اینکه شهروندان نباید ماهی قرمز خود را در زیستگاه های طبیعی کشور رها کنند، گفت: اگر مردم بخواهند ماهی قرمز را وارد تالاب ها و دریاچه ها کنند در حقیقت یک گونه غیر بومی را به زیستگاه معرفی کرده اند که خطرات و آسیب های آن گونه های بومی را تهدید می کند.
مدیر کل دفتر موزه های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ماهی‌های قرمز گستره غذایی و زیستگاهی وسیعی دارند، بنابراین قدرت تحمل پذیری آنها نسبت به شرایط نامساعد زیستگاه، خوب است در نتیجه این شرایط این گونه می تواند به سرعت با محیط سازگار شده و رشد کند و رقیب گونه‌های اصلی زیستگاه ـ که از قبل در آنجا بودند ـ شوند.
مبارکی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می شود از رهاسازی ماهی‌های قرمز در تالاب ها و دریاچه ها به عنوان زیستگاه‌های طبیعی کشور خودداری کنند و به جای آن  فضاهای آبی محدود در پارک ها را برای رهاسازی ماهی قرمز انتخاب کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.