صفحه اصلی / ایجاد اشتغال با تکیه‌بر ظرفیت‌های بومی استان‌ها

ایجاد اشتغال با تکیه‌بر ظرفیت‌های بومی استان‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، علی ربیعی ظهر امروز در مراسم امضای برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار «تکاپو» که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل درکشور ایجاد کردیم که برخی آن را نمی بینند و می گویند ۵۰۰ هزار بیکار در کشور وجود دارد.
وی افزود: سال ۸۸ یک میلیون و ۸۴۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد که این تعداد در سال ۹۲ به یک میلیون و ۸۳۰ هزار شغل و در سال ۹۵ به یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر رسید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ظرفیت های اشتغال در ۷ استان شناسایی و برنامه ریزی برای فعال کردن آنها انجام شده که راه اندازی مدرسه کفش مشهد نیز در همین راستا صورت پذیرفته است.
ربیعی تصریح کرد: کشور ما در مناطق مختلف دارای ظرفیت های اشتغال زایی بسیار خوبی است که با تکیه بر آنها قادر خواهیم بود در سال جاری شغل های زیادی ایجاد کنیم.
 وی بیان کرد: سیاست گذاری دولت تقویت عرصه هایی است که شغل زیادی ایجاد می کنند و در این راستا تقویب مشاغل محلی، اشتغال با تاکید بر مناطق محروم ، اتصال مشاغل خانگی به بخش های بالادستی و طرح تکاپو مورد تاکید قرار دارد.
وزیر کار در ادامه با تاکید بر توجه به حوزه «آی سی تی» گفت: در این راستا کارگروهی برای رفع موانع کسب و کار در  این حوزه تشکیل شده و ابعاد مختلف آن نیز مدنظر قرار گرفته است.
وی بیان کرد: بسته کاملی برای حمایت از اشتغال در بخش «آی سی تی» تهیه شده  که می تواند نقش مهمی در اشتغال عمومی داشته باشد  و امیدواریم به عنوان اولین بسته به تصویب هیئت دولت برسد.
ربیعی تاکید کرد: دولت، دانشگاه و بخش خصوصی به عنوان سه ضلع مثلث در این حوزه باید پای کار بیایند و پیشنهاد ما این است که تعیین صلاحیت حرفه ای شرکت های حوزه «آی تی» و «آی سی تی» به بخش خصوصی واگذار شود.

همچنین مطالعه کنید:

ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصادو مسکن وزارت راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.