صفحه اصلی / احتمال وقوع سیلاب در نتیجه ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه

احتمال وقوع سیلاب در نتیجه ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه

 به جو استان خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، محمد خسروی ، در خصوص آخرین پیش بینی صورت گرفته از وضعیت هوای استان گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی  سامانه ای نسبتاً قوی از بعدازظهر فردا (جمعه) تا روز دوشنبه هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی افزود: فعالیت موج اول از این سامانه، در روز شنبه بخصوص از بعدازظهر تا بامداد یکشنبه از شدت بیشتری برخودار بوده و بارش که گاهی اوقات با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار تگرگ نیز همراه می شود.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: این سامانه علاوه بر موارد فوق سبب آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در زمان استقرار این سامانه در جو منطقه، امکان رواناب و سیلابی شدن برخی رودخانه ها و مسیل ها، بخصوص در نیمه غربی استان (اورامانات، دالاهو، اسلام آباد، گیلانغرب، سرپل ذهاب و کرمانشاه) دور از انتظار نیست.
خسروی تصریح کرد: در روز یکشنبه (۱۳ فروردین) موقتاً از شدت ناپایداری کاسته شده و بارش در برخی نقاط به شکل رگبارهای بهاری همراه با وزش باد، احتمالاً با رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ مشاهده خواهد شد.  
وی گفت: تحت تاثیر موج دوم از سامانه یاد شده در روز دوشنبه مجدداً شاهد بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق، رگبار تگرگ و احتمالاً آبگرفتگی معابر در سطح استان خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه  افزود: طی مدت فعالیت این سامانه علاوه بر ارتفاعات امکان بارش موقت برف در گردنه ها و برخی از نقاط سردسیر استان چندان دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: همچنین وزش باد ممکن است طی ساعاتی از روزهای شنبه و یکشنبه، هوا را در نواحی مرزی نسبتاً غبارآلود کند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.