صفحه اصلی / امارات بعد از سرمربی ایرانی الاصل

امارات بعد از سرمربی ایرانی الاصل

باخت امارات در سیدنی برابر استرالیا البته با خبر استعفا مهدی علی سرمربی ۵۱ ساله این تیم مخابره شد. مهدی علی سرمربی این تیم که از صعود به روسیه تقریبا نا امید شده از امارات رفت تا جایش را به مربی بزرگتری بدهد تا این نسل طلایی امارات را بتواند برای سال های بعد آماده کند.
او اصالتا اهل لارستان استان فارس است و خانواده اش دو سال قبل از تولد او به امارات رفته اند. مهندسی برق  خوانده است و در پروژه های پارکینگ بزرگ دبی، طراحی سیستم های بلیت مترو دبی و راه اندازی حمل و نقل جاده ای بزرگ امارات نقش اساسی داشته است.
علی در تیم ملی امارات حضور داشت، سه سال زیر نظر کارلوس آلبرتو پریرا و ۱ سال زیر نظر زاگالو بازی کرده است که البته در جام جهانی ۱۹۹۰غایب تیم ملی امارات به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو بود.
مهدی علی از سال ۲۰۰۳ کارش را در مربی گری شروع کرد، او ابتدا در تیم ملی زیر ۱۶ سال به عنوان دستیار، سپس به عنوان سرمربی زیر ۱۹ سال و بعد از آن سرمربی الاهلی امارات در سال ۲۰۰۹ شد.
پس از یک سال حضور در الاهلی او بار دیگر ترجیح داد به تیم ملی پایه برود و مربی گری تیم زیر ۲۰ سال و سپس زیر ۲۳ سال را قبول کند، او در سال ۲۰۱۲ به عنوان جانشین عبدالله ماسفر سرمربی اماراتی انتخاب شد تا سکان تیم ملی امارات را در دست بگیرد، گفتنی است او در مسابقات آسیایی ۲۰۱۰ برای تیم امارات مدال برنز در رشته فوتبال را به دست آورد.
تیم ملی المپیک امارات با هدایت او توانست به المپیک لندن صعود کند و البته در گروهی که بریتانیا، اروگوئه و سنگال حضور داشتند سربلند بود. او برابر بریتانیا ۳-۱، برابر اروگوئه ۲-۱ و مقابل سنگال به تساوی ۱-۱ تیمش را رساند تا این جرقه اصلی حضورش روی نیمکت تیم ملی امارات باشد.
او که شناخت خوبی از تیم های پایه امارات داشت ستاره های زیادی را از آنجا به همراه خود به تیم بزرگسالان آورد و نسل طلایی را تشکیل داد. البته او در جام ملت های آسیا توانست تیمش را به مقام سوم برساند.
کارنامه او در تیم ملی امارات به شرح زیر است:
 
۶۰ بازی
 
۳۵ برد
 
۱۲ تساوی
 
۱۳ باخت
 
۱۲۱ گل زده
 
۵۹ گل خورده
 
درصد برد: ۵۸.۳۳ 
باید دید بعد از مهدی علی مدیران فدراسیون امارات چه تصمیم در خصوص نیمکت این تیم با حضور ستاره های بزرگی چون عمر عبدالرحمن، احمد خلیل ، علی مبخوت و … خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

پایه‌های مالیاتی گسترش یابد

سرمقاله با توجه به گستردگی فرار مالیاتی در ایران، اگر دامنه اصلاح پوشش مالیاتی افزایش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.