صفحه اصلی / «آدونیس» جایزه «پن/ناباکوف» را برد

«آدونیس» جایزه «پن/ناباکوف» را برد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «سنت لوییس تودی» نوشت: مرکز «پن/ناباکوف» آمریکا علاوه بر معرفی برندگان جوایز سالانه کتاب، نام «آدونیس» شاعر و مترجم پرآوازه سوری را به‌عنوان برنده جایزه ۵۰ هزار دلاری یک عمر دستاورد ادبی در عرصه بین‌المللی اعلام کرد.

«علی احمد سعید اسبر» با تخلص «آدونیس»، شاعر، مقاله‌نویس و مترجمی است که تا کنون بیش از ۲۰ جلد کتاب و مجموعه شعر به زبان عربی منتشر کرده که به زبان‌های مختلف نیز ترجمه شده‌اند. او که عنوان بزرگ‌ترین شاعر در قید حیات جهان عرب را یدک می‌کشد، چند اثر را از زبان فرانسوی برگردانده و نامش سال‌هاست به‌عنوان نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات مطرح می‌شود.
 
«آدونیس» سال ۱۹۳۰ در غرب سوریه به دنیا آمد. او به‌خاطر عقاید و اظهارات ملی‌گرایانه و سکولارش مدتی در زندان بود. پس از آن، در سال ۱۹۸۵ راهی پاریس شد. او اکنون در این شهر سکونت دارد و بیشتر فعالیت‌هایش را در فرانسه و لبنان دنبال می‌کند.
 
بنیاد «پن» همچنین جایزه ۷۵ هزار دلاری «ژان اشتاین» را که ویژه بهترین اثر سال است، به «هشام مطر» نویسنده لیبیایی تقدیم کرد. «مطر» با کتاب خاطرات خود (بازگشت) توانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.