صفحه اصلی / صف‌طولانی بیمار در بیمارستان‌های اردبیل

صف‌طولانی بیمار در بیمارستان‌های اردبیل

در بیمارستان‌های اردبیل رضایت ندارند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،‌  بر اساس اعلام علوم پزشکی استان اردبیل در تعطیلات نوروزی تمامی بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش بوده و علاوه بر این تعدادی از درمانگاه‌ها نیز جهت ارائه خدمت به مسافران ساماندهی شدند.
داروخانه‌های شبانه‌روزی، پزشکان متخصص و گروه‌های نظارت و بازرسی بهداشت نیز بسیج شدند تا در طرح نوروزی خدمات مورد نیز مسافران را ارائه دهند.
با گذشت ۹ روز از تعطیلات نوروزی و در پی مراجعه مسافران به بیمارستان‌ها، برخی از نحوه خدمات‌رسانی ناراضی بوده و معتقدند بیمارستان‌ها می‌توانستند به مراتب مطلوب‌تر عمل کنند.
خیل عظیم مراجعان و صف‌های طولانی ویزیت
یکی از مسافران نوروزی که فرزند خود را جهت معاینه پزشک به بیمارستان بوعلی برده بود گفت: ساعات اولیه شب بود که ما به بیمارستان مراجعه کردیم و نوبتی که به ما دادند بعد از چهلمین بیمار بود.
ناصر رمضانی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل وضعیت نامناسب فرزندم و با وجود اینکه هزینه ویزیت را پرداخت کرده بودیم بیمارستان را ترک کردیم و به یکی از بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کردیم.
رمضان افزود: متأسفانه در ویزیت پزشک شرایط اورژانسی کودکان در نظر گرفته نمی‌شد و کارکنان بیمارستان انتظار داشتند همه بیماران در هر شرایطی که هستند به نوبت ویزیت شوند.
وی متذکر شد: هر چند رعایت نوبت ضروری است اما در مراجعه به بیمارستان دیگر، پزشک تأکید کرد که اگر فرزندم زودتر بستری نمی‌شد دچار مشکلات حاد جسمی شده بود.
مسافر دیگری که به بیمارستان فاطمی مراجعه کرده است به خبرنگار مهر گفت: شلوغی بیش‌ازحد بیمارستان خود موجب شد که بعد از ترک بیمارستان دچار سردرد شدیدی شوم.
نازیلا محمدی تصریح کرد: متأسفانه به حدی بیمارستان شلوغ و تعداد بیماران زیاد بود که فضای بیمارستان هیچ آرامشی برای بیماران اورژانسی نداشت.
همچنین یکی از مسافران به یکی از درمانگاه‌های سطح شهر مراجعه داشته و با وجود باز بودن درمانگاه از سوی منشی درمانگاه اعلام شده که پزشک حضور ندارد.
تمامی شلوغی بیمارستان‌ها که قبل از آغاز تعطیلات نیز از سوی رسانه‌ها به مسئولان علوم پزشکی انتقال یافت، در وضعیتی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از استقرار پزشک به تعداد لازم در مراکز درمانی می‌گوید.
قدرت اخوان اکبری در این خصوص تصریح کرد: در خود بیمارستان فاطمی متخصص طب اورژانس، جراحی عمومی و بیهوشی مقیم بوده و مابقی رشته‌های تخصصی نیز آن کال هستند.
وی افزود: در بیمارستان بوعلی متخصص اطفال و داخلی و در بیمارستان علوی متخصص زنان و زایمان حضور مستمر دارند.
هر چند علوم پزشکی استان تلاش کرده در نوروز امسال حضور متخصصان را در بیمارستان‌ها پررنگ‌تر سازد اما میزان خدمات تناسبی با خیل مراجعات ندارد و صف‌های طولانی در داخل بیمارستان‌ها شکل گرفته است.
ضرورت بهبود امکانات بیمارستان‌ها
مسافر نوروزی که به دلیل وضعیت نامطلوب فرزند خود صبح روز بعد مجدداً به بیمارستان بوعلی مراجعه کرده معتقد است، نه تنها صف‌های طولانی برای بیماران مطلوب نیست بلکه محیط داخلی بیمارستان نیز با مشکلاتی مواجه است.
رمضانی افزود: بنده ساکن تهران هستم و در بیمارستان‌های تهران دمای هوای داخل بیمارستان، نظافت داخلی و برخورد کارکنان با بیماران بسیار متفاوت‌تر از بیمارستان‌های اردبیل است.
وی متذکر شد: بیماری که مراجعه می‌کند بی‌شک به لحاظ روحی نیازمند حمایت است و با این وجود کارکنان بیمارستان در برخی مواقع برخورد مناسبی ندارند و کمترین اعتراضی را نمی‌پذیرند.
وی افزود: متأسفانه فرزند من نیازمند سونوگرافی بود که در بیمارستان بوعلی به دلیل نبود سونوگرافی با آمبولانس به بیمارستان فاطمی انتقال داده شد.
یکی دیگر از مسافران با ابراز گله‌مندی از وضعیت نظافت داخلی بیمارستان‌ها اضافه کرد: متأسفانه در برخی مواقع حتی البسه پرستاران و پزشکان نیز نظافت مطلوب ندارد.
رضا خرسندی تأکید کرد: بوی محوطه داخلی بیمارستان، نحوه نظافت آن و زیبایی بصری سالن‌ها مطلوب نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه شماره تلفن ۰۴۵۳۳۲۵۸۷۶۲ برای رسیدگی به شکایات درمانی و شماره تلفن ۰۴۵۳۳۵۲۱۹۰۰و ۰۴۵۶۳۳۵۲۲۱۷۴ برای رسیدگی به شکایات بهداشتی پیش بینی شده است، اضافه کرد: در طول تعطیلات نوروزی تمامی مراکز درمانی با تمام قوا به بیماران ارائه خدمت می‌کنند.
اخوان اکبری با اشاره به ارائه خدمات استاندارد در مراکز درمانی اضافه کرد: به ویژه در نوروز امسال تلاش بر این بوده مسافران کمبودی نداشته باشند.

اطلاع‌رسانی محدود از محل مراکز درمانی

وی افزود: به منظور اطلاع از خدمات بهداشتی و درمانی نیز در مبادی ورودی شهرها در بروشورهایی مراکز درمانی و داروخانه‌های فعال اطلاع‌رسانی شده اند.

با این وجود یکی از مسافران نوروزی معتقد است مسافری که وارد استان شده به واقع نمی‌داند به عنوان مثال بیمارستان تخصصی زنان کدام یک از بیمارستان‌ها است.

رعنا سرخوش تصریح کرد: هر چند نحوه اطلاع‌رسانی مراکز درمانی اردبیل مشابه چند شهر دیگری که سفر کردیم بوده اما در برخی شهرها اطلاع‌رسانی به مراتب مطلوب‌تر انجام می‌شود.

بر اساس اعلام علوم پزشکی استان در ابتدای تعطیلات نوروزی در صورت ترافیک بیماران در بیمارستان‌ها نیروهای درمانی تقویت می‌شوند. بعد از گذشت ۹ روز از تعطیلات و بر اساس اظهارات مسافران نوروزی به نظر می‌رسد این اقدام می‌بایست در کوتاه‌مدت در دستور کار قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.