صفحه اصلی / ۱۰۰ درصد داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها در یک روستای بخش مرکزی خاش زن هستند

۱۰۰ درصد داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها در یک روستای بخش مرکزی خاش زن هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا,  محمداکبر چاکرزهی روز شنبه  افزود: حضور زنان در عرصه رقابت انتخاباتی با این حجم بالا در تاریخ شهرستان خاش و حتی استان سیستان و بلوچستان بی سابقه است و رکورد بخش مرکزی خاش در این موضوع بی نظیر و برای سالهای آتی ماندگار خواهد بود. 
رئیس ستاد انتخابات خاش تصریح کرد: بخش مرکزی خاش در چهار روز گذشته از زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عملکرد خوبی داشته بطوری که ثبت نهایی ۷۷۲ پرونده شامل ۲۰۷ زن و ۵۶۵ مرد از مجموع ۸۶۴ نفر مراجعه کننده نمونه ای از موفقیتهای این بخش در عرصه انتخابات است. 
چاکرزهی بیان کرد: برای انتخاب سه نفر اعضای شورای اسلامی در برخی روستاهای این بخش تا ۱۵ داوطلب نیز نام نویسی کرده اند. 
وی اظهار داشت: بخش مرکزی خاش در زمینه ثبت نام داوطلبان زن و مرد نیز عملکرد شاخصی داشته که جا دارد از حضور و مشارکت مردم فهیم منطقه و همت و تلاش بخشدار مرکزی و همکاران وی قدردانی کنیم. 
فرماندار خاش ادامه داد: حضور فعال و مستمر بخشدار مرکزی خاش و سایر بخشداران و نیز همکاران ما در ستاد انتخابات و همت کارکنان دفاتر پیشخوان از ساعت ۷ صبح هر روز تا حوالی ساعت ۲۲ هر شب سبب شده که در مبحث نام نویسی از داوطلبان شوراهای شهری و روستایی به موفقیت های خوبی دست پیدا کنیم لذا استقبال از حضور و مشارکت مردم در عرصه رقابتی شوراها و تلاش همکاران خود در مجموعه ستاد انتخابات را مطلوب ارزیابی می کنیم.
وی بیان کرد: در شهرستان خاش از ابتدای زمان ثبت نام تاکنون افزون بر هزار و ۴۳۰ نفر برای عضویت در شوراهای شهر و روستا کار نهایی نام نویسی خود را انجام داده اند که افزون بر ۲۷۰ نفر آنان زن هستند.
به گزارش ایرنا ارائه مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار الزامی است. 
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برگزار می شود. 
نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۳۰ اسفند ماه گذشته آغاز و تا ششم فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت. 
شهرستان ۱۷۳ هزار نفری خاش از ۲ شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و ۱۱ دهستان تشکیل شده و در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار – زاهدان – میلک واقع شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.