صفحه اصلی / ذخیره ۳ هزار مگاواتی برق، ارمغان ساعت زمین برای کشور

ذخیره ۳ هزار مگاواتی برق، ارمغان ساعت زمین برای کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، "سعید مهذب ترابی" رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت مصرف انرژی ایران با بیان این مطلب گفت: چنانچه با صرفه جویی معادل ۱۰۰ وات هر مشترک برق در این طرح جهانی و ملی مشارکت نماید و این موضوع نهادینه شود، بالغ بر ۳۰۰۰ مگاوات صرفه جویی در ظرفیت تولید برق کشور ایجاد می‌شود و این ظرفیت می‌تواند برای بخش تولید واشتغال بیشتر کشور مصرف شود.
وی در ادامه اظهار داشت: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند.
مهذب ترابی افزود: آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی دربارهٔ تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.
وی زمان اجرای این طرح را روز شنبه ۵ فروردین ساعت ۲۰.۳۰ لغایت ۲۱.۳۰ به مدت یک ساعت ذکر کرد و ادامه داد: همه مردم کشور عزیزمان ایران می‌توانند با خاموش کردن لامپ‌های اضافی وخاموش کردن نمادین ساختمان‌ها واماکن عمومی به مدت یک ساعت در این مهم شرکت کنند.
رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت مصرف انرژی ایران تاکید کرد: بی‌شک مشارکت فعال در این طرح برای داشتن محیط زیست پایدارتر وتوسعه فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مؤثر است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.