صفحه اصلی / بهره‌برداری از ۱۵۵ کیلومتر بزرگراه در کردستان

بهره‌برداری از ۱۵۵ کیلومتر بزرگراه در کردستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، خیرالله خادمی روز شنبه در حاشیه آیین بهرهبرداری سه طرح راه و شهرسازی با حضور رئیس جمهوری در سنندج افزود: در ابتدای دولت یازدهم طول بزرگراه های کردستان ۱۰۵ کیلیومتر بود که اکنون این مقدار به ۲۶۰ کیلومتر رسیده است.
وی اضافه کرد: ۳۲۰ کیلومتر از کریدور شمال جنوب در کردستان واقع شده و تاکنون ۸۰کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و تمام قطعات این مسیر با اعتبار بیش از ۴۰۰میلیارد تومان به مناقصه رفته است.
وی در خصوص راه آهن سنندج-همدان- تهران افزود: این مسیر به طول ۴۱۹ کیلومتر بوده که ۲۶۸ کیلومتر آن تا همدان درحال ریل گذاری بوده و ۱۵۱کیلومتر باقی مانده دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
در ادامه این آیین سه طرح راه و شهرسازی این طرح ها شامل تکمیل ۱۸.۵ کیلومتر از قطعات پنج و ۶ کریدور بزرگراه شمال – جنوب (سنندج-دیواندره)، ۳۰ کیلومتر راه روستایی و یک هزار و ۱۷۲ واحد مسکن مهر است.
قطعات پنج و ۶ بزرگراه کریدور شمال به جنوب با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار، راه های روستایی با ۱۲۲ میلیارد ریال اعتبار و واحدهای مسکونی مسکن مهر نیز ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث و تکمیل شده اند.
همچنین همزمان با این سفر، عملیات احداث راه بیجار زنجان، باند دوم گردنه صلوات آباد و راه کامیاران به سروآباد با ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده آغاز شد.
رئیس جمهوری نیز در این آیین گفت: راه آهن سنندج از جمله خطوط مهم راه آهن کشور بوده و می تواند در آینده پس از تکمیل از طریق کشورهای عراق و سوریه، تهران را به مدیترانه متصل کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.