صفحه اصلی / پتروشیمی کردستان با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

پتروشیمی کردستان با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

محمد دره وزمی اظهار کرد: پتروشیمی کردستان بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی در کردستان به شمار می‌رود که می‌تواند در صنعتی شدن و اشتغال جویندگان کار در کردستان نقش پر رنگی را ایفا کند.
وی با اشاره به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تُن پلی اتیلن سبک در سال در این کارخانه، افزود: مساحت زمین این پروژه ۱۲۹ هکتار است که بخشی از آن به شهرک تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: این پروژه در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شده و بیش از ۸۰ درصد منابع مالی آن در دولت تدبیر و امید تامین شده است.
وی افزود: یکی از خصوصیات بارز پتروشیمی کردستان، امکان ایجاد صنایع پائین دستی برای ایجاد اشتغال بیشتر و ارزش افزوده است.
دره وزمی به تاسیس شهرک پائین دستی پتروشیمی کردستان در بهمن ماه ۱۳۹۴ اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاران پتروشیمی در حال اخذ جواز تاسیس برای سرمایه گذاری و احداث تولید پالت و دیگر صنایع پائین دستی هستند.
وی خاطرنشان کرد: این کارخانه در سنندج و در زمین‌های روستای سرنجیانه و با ۱۴ هزار و۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی آماده بهره برداری شده است که در سفر دوم دکتر روحانی به کردستان افتتاح می‌شود.
پیش بینی شده است، در سفر رئیس جمهور به کردستان پنج پروژه بزرگ اقتصادی به ارزش ۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان به صورت همزمان افتتاح و برای یک هزار و ۸۸۴ نفر در کردستان بصورت مستقیم شغل ایجاد شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.