صفحه اصلی / افزایش عرضه مرغ منجمد در روزهای تعطیلی کشتارگاه‌ها

افزایش عرضه مرغ منجمد در روزهای تعطیلی کشتارگاه‌ها

دربازار گوشت قرمز تا زمانی ادامه دارد که قیمت‌ها به حدود۳۱هزارتومان کاهش یابد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، با بیان اینکه  در اسفندماه گذشته  بیش از ۹۸ درصد نیاز مردم به مرغ از طریق گوشت گرم تامین شد، اظهارداشت: متوسط قیمت مرغ در این ایام برای مصرف کننده حدود ۷۵۰۰ تومان بود.
وی با اشاره به فعال بودن زنجیره توزیع مرغ منجمد نیز افزود: با این حال کشش خرید این کالا، زیاد نبوده به گونه‌ای که  مجموع ذخایری که ما پیش بینی کرده بودیم حدود ۵۳ هزارتن مرغ منجمد بود و از این میزان تا ۲۵ اسفندماه ۹۵، تنها حدود ۴ هزارتن آن توزیع شد ضمن اینکه توزیع آن همچنان ادامه دارد.
رکنی اضافه کرد: گرایش مردم ما بیشتر به سمت گوشت گرم است، در بازارهای دنیا این گونه نیست و مصرف کنندگان آنها هر دو نوع گوشت را مصرف می‌کنند، حتی ممکن است گوشت سرد را ترجیح دهند اما ذائقه مردم ما متفاوت است.
معاون وزیرجهاد کشاورزی ادامه داد: برای ایام فروردین که سفرهای نوروزی زیاد می‌شود و در برخی استان‌ها ممکن است میزان جمعیت‌شان چند برابر شود؛ پیش بینی شده است توزیع مرغ منجمد در سردخانه‌های استانی به اندازه کافی انجام گیرد تا آرامش در بازار حاکم شود.
رکنی تاکید کرد: ممکن است که در برخی روزهای تعطیل، کشتارگاه‌ها  تعطیل و نیاز باشد، چرخه عرضه مرغ منجمد بیشتر شود.
وی با بیان اینکه در تهران هم تعدادی از غرفه‌های میادین میوه و تره بار در زمینه عرضه گوشت سرد فعال هستند، گفت:علاوه بر این در میدان بهمن نیز عرضه گوشت گرم و سرد انجام می‌شود.
به گفته رکنی قیمت مرغ منجمد ۵۵۰۰ تومان درب سردخانه و برای مصرف کنندگان حداکثر ۵۹۰۰ تومان است.
این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در روزهای تعطیل که تقاضا برای مرغ زیاد است باید عرضه مرغ منجمد بیشتر شود، افزود: ما اعلام کردیم همکارانمان در همه استان‌ها در روزهای تعطیل آماده باشند تا مراکز عرضه بتوانند مرغ مورد نیاز برای عرضه را،   به راحتی تدارک ببینند.
رکنی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تنظیم بازار گوشت قرمز نیز اظهارداشت: شرکت پشتیبانی امور دام روزانه حدود ۵۰۰ لاشه گرم (شقه کامل) گوسفند را به قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده نهایی، به بازار عرضه می‌کند.
وی اضافه کرد: گوشت گوساله نیز درحال عرضه است، قیمت این کالا به صورت بشقاب شده بدون استخوان برای مصرف کننده ۳۱ هزار تومان است؛ عرضه این نوع گوشت به هر میزان که نیاز باشد انجام می‌شود و محدودیتی در این زمینه نیست.
رکنی ادامه داد: گوشت منجمد هم با قیمت کیلویی ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کننده، عرضه می‌شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در ایام اسفند کشش بازار بالاست و اگر شرکت پشتیبانی امور دام دخالت نکند تعادل از بین می‌رود به همین دلیل این شرکت حضوری پررنگ در بازار داشت.
رکنی درباره اینکه پیش بینی می‌شود قیمت گوشت قرمز در روزهای آتی به چه صورت باشد؟ گفت: بعد از عید بره‌هایی که پروار شده‌اند بلافاصله به بازار عرضه می‌شوند ضمن اینکه حضور ما در بازار تا زمانی ادامه دارد که قیمت به حدود ۳۰ تا ۳۱ هزارتومان کاهش یابد بنابراین پیش بینی کاهش قیمت را داریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.