صفحه اصلی / کی‌روش: بگذارید فوساتی هر چیزی می‌خواهد بگوید!/ قطری ها عجله دارند، ما نه

کی‌روش: بگذارید فوساتی هر چیزی می‌خواهد بگوید!/ قطری ها عجله دارند، ما نه

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار قطر – ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خوشحالم و افتخار می‌کنیم در قطر هستیم، اما باید بگویم دیدار مهمی با این تیم داریم. برای تیم قطر آرزوی موفقیت دارم، اما ما اینجا هستیم که نتیجه بگیریم و به موفقیت برسیم. ما می‌خواهیم رؤیای رسیدن پیاپی به جام جهانی را محقق کنیم و به این خوشحالی برسیم.
دقایقی بعد از شروع بازی مشخص می‌شود قطر باز بازی می‌کند یا نه
وی در واکنش به طرح این پرسش که «قطر مستأصل است و شاگردان فوساتی مجبور به پیروزی هستند. آیا با این شرایط قطری‌ها باز بازی می‌کنند؟»، گفت: ما به خوبی قطر، مربی، سیستم و تفکر آنها را می‌شناسیم. یکی بازی فردا و یکی صعود نهایی را می‌خواهیم. ما عجله‌ای نداریم و فرصت باقی است و این قطر است که باید عجله کند. می‌دانیم آنها از سوم مارچ و هفته‌هاست در اردو هستند و به همین دلیل به خوبی آماده‌اند. اینکه آنها باز بازی می‌کنند یا نه، دقایقی بعد از شروع بازی مشخص خواهد شد.
ایران و قطر از اتفاقات بازی رفت متضرر شدند و درس گرفتند
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به سؤال یک خبرنگار قطری مبنی بر اینکه جو بازی با توجه به بازی رفت چطور خواهد بود، خاطرنشان کرد: آن اتفافات برای گذشته است. ناظر بازی و داور گزارش دادند و هر دو تیم متضرر شدند و درس گرفتند. باید بازی جوانمردانه‌ای از هر دو تیم شاهد باشیم. هر دو تیم بازیکنان خوبی دارند که در قطر تاباتا، سباستین، هایدوس و … هستند و در ایران جهانبخش، سردار (آزمون)، انصاری‌فرد و قوچان‌نژاد هستند و امیدوارم بازی جوانمردانه‌ای را از هر دو تیم شاهد باشیم.
یک مربی در چند ماهه نمی‌تواند معجزه کند
کی‌روش در مورد اینکه تیم ملی قطر تغییری داشته است یا نه، تصریح کرد: ما اطلاعات کامل داریم. از فوساتی تا بازیکنان قطر، همه را می‌شناسیم. یک مربی در سه چهار ماهه نمی‌تواند معجزه کند، اما بازیکنان آنها از جمله هایدوس، سباستین، مجید و تاباتا را می‌شناسیم و اطلاعات کامل را درباره آنها داریم.
بازی سختی مقابل قطر خواهیم داشت
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری مبنی بر اینکه «آیا برد احتمالی قطر کار ایران را برای صعود سخت خواهد کرد؟»، گفت: مسلماً بازی سختی خواهیم داشت و هر دو تیم دنبال برد هستند، اما انتظار داریم اگر شما درباره برد احتمالی صحبت می‌کنید از برد ایران بگویید! ما یک هدف داریم و آن هم این است که در طول ۹۰ دقیقه بهترین باشیم و هر وقت این‌طور بوده به برد رسیدیم و از برد مطمئن بودیم. هرچند فردا بازی دو تیم خوب است.
بگذارید فوساتی هر چیزی می‌خواهد بگوید!
«صحبت‌های فوساتی در نشست خبری پیش از دیدار قطر – ایران درباره اینکه چرا کی‌روش درباره ملیت بازیکنان قطر صحبت می‌کند، اما راجع به ملیت بازیکنان پرتغالی چیزی نمی‌گوید،‌ سوژه پرسش خبرنگاری از سرمربی تیم ملی بود و اینکه صحبت‌های فوساتی جنگ روانی نیست؟»، کی‌روش در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: وقتی من راجع به چنین مسئله‌ای صحبت نکردم نیازی نیست که پاسخی هم به فوساتی بدهم و بگذارید او هر چیزی می‌خواهد بگوید. باید بگویم به هر چیزی که در روزنامه‌ها می‌خوانید اعتماد نکنید و حرفی هم در دهان من نگذارید!
فوتبال ساده است؛ هر تیمی بیشتر گل بزند، برنده می‌شود
وی در مورد اتفافات پایان بازی رفت ایران – قطر که تغییرات در ترکیب ایران پیروزی را رقم زد و آیا این بار هم چنین اتفاقی رخ می‌دهد یا نه، اظهار داشت: در فوتبال برخی قوانین ساده وجود دارد که هر تیمی بیشتر گل بزند، برنده می‌شود. این قوانین مشخص است و فوتبال ساده است. البته برخی قوانین هم وجود دارند که همیشه تیم بهتر برنده نمی‌شود.
وی در خصوص اینکه فوتبال غرب آسیا نسبت به سایر نقاط دنیا چه تفاوتی دارد، اظهار داشت: این سؤال پیچیده‌ای است و قبل از بازی مهم ما برابر قطر زمان مقایسه فوتبال آسیا با اروپا یا آمریکا نیست. اما ساده است که ما در آسیا آن سیستم اروپایی یا آمریکا را نداریم و زمان زیادی می‌برد این سیستم رقابتی در آسیا هم عملی شود.
اینکه در جام جهانی به موفقیت نرسیده‌ایم به سطح بازیکنان تیم ملی باز می‌گردد
کی‌روش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ایران موفق‌ترین تیم آسیاست، اما در جام جهانی به موفقیت نرسیده، گفت: این مسئله به تجربه بازیکنان برمی‌گردد. بازیکنان آرژانتین یا برزیل هر هفته یک فینال جام جهانی دارند، اما در ایران یک بازی استقلال و پرسپولیس است و در قطر یک بازی السد و الریان و مسابقات سه ماه ریلکس است. در جام جهانی ما سطح خوبی را مقابل آرژانتین نشان دادیم، اما بازیکنان نتوانستند در بازی نهایی مقابل بوسنی آن سطح را حفظ کنند. همه چیز به سطح بازیکنان باز می‌گردد.
در خانه ما یکسری مسائل تغییر کرده و فقط بر اساس روزهای فیفا عمل می‌کنیم
وی درباره اینکه استراتژی ایران در شروع تمرینات چه بود که از ابتدای هفته به قطر آمده است، گفت: در حال حاضر ما فقط بر اساس روزهای فیفا عمل خواهیم کرد، چون در خانه ما یکسری مسائل تغییر کرده است. ضمن اینکه ۵۰ درصد بازیکنان ما در اروپا هستند و به جای اینکه به تهران بروند و دوباره به قطر بیایند ما ترجیح دادیم مستقیم به قطر بیایند تا طراوت تیم را حفظ کنیم.
فوساتی نباید در مورد من تند صحبت می‌کرد
کی‌روش در پایان نشست خبری بار دیگر به صحبت‌های فوساتی بازگشت و گفت: باید بگویم فوساتی اینجا صحبت‌های تندی انجام داد. در درجه اول او نباید این صحبت‌ها را انجام می‌داد، چون من چنین صحبتی نکرده بودم و این بازی هم در راه جام جهانی باید جوانمردانه انجام شود. صحبت‌هایی که من انجام دادم و فوساتی باید به آن اشاره می‌کرد، تبریک من به قطری‌ها بود که بار دیگر جام جهانی را به آسیا آوردند و این دستاورد مسئولان فوتبال قطر است. من این را تبریک گفتم و بار دیگر تبریک می‌گویم.
امیدوارم قطر به جام جهانی برسد اما نه با موفقیت مقابل ایران
وی افزود: وقتی من با ۳۶ سال تجربه به قطر می‌آیم و می‌بینم که اینجا مربیان بین‌المللی زیادی با جوان‌ها کار می‌کنند جای تبریک به فوتبال قطر دارد. امیدوارم فوساتی این صحبت‌ها را بشنود و متوجه تبریک من بشود. باید به او هم تبریک بگویم نه به خاطر کاری که در قطر انجام داده بلکه به خاطر خدماتی که به فوتبال جهان کرده است. امیدوارم فوتبال قطر موفق شود و به جام جهانی برسد، اما نه با موفقیت مقابل ایران چون ما به دنبال پیروزی هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.