صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار:

حفاری چاه جدید اسدآباد شهریار به پایان رسید

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار از پایان حفاری چاه جدید در اسدآباد شهریار خبر داد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار از پایان حفاری چاه جدید در اسدآباد شهریار خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی آبفای شهریار، داود سمیعی زنوزی گفت: با توجه به مشکلات کم‌آبی ناشی از افت شدید سطح آب در سفره‌ها و نیز رانش در لایه‌های زمین در اسدآباد، عملیات جابجایی و حفاری یک حلقه چاه جدید پس از اخذ مجوزهای لازم با استقرار یک دستگاه حفار انجام و به پایان رسید.
طی سال‌های گذشته، رانش زمین به انحراف، بریدگی لوله جدار و از مدار خارج شدن چاه آب شرب در اسدآباد منجر می‌شد که در نهایت برای شهروندان مشکلات کم‌آبی ایجاد می‌کرد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار، با اشاره به تأمین هزینه عملیات حفاری، تجهیز و بهره‌برداری چاه مذکور از محل اعتبارات جاری شرکت افزود: چاه مذکور به عمق ٢٠٠ متر حفاری شده است و مجوز برداشت ١۴ لیتر آب در ثانیه را دارد.
وی تاکید کرد: با تکمیل و بهره‌برداری، ظرفیت تولید این چاه افزایش می‌یابد.
سمیعی زنوزی، یکی از ویژگی‌های این چاه را نوع لوله‌های آن عنوان کرد و گفت: در گذشته برای لوله‌گذاری چاه‌ها از لوله‌های فولادی استفاده می‌شد اما در چاه جدید اسد‌آباد، لوله‌های یو پی وی سی (UPVC)، به کار رفته است.
وی افزود: از خصوصیات این لوله‌ها می‌توان به عمر طولانی چاه، جلوگیری از انحراف و یا بریدگی لوله جدار در اثر رانش زمین و نیز جلوگیری از پوسیدگی اشاره کرد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار، در پایان از همه شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مصرف غیرمتعارف، غیرمجاز و یا مشاهده هرگونه شکستگی در معابر عمومی که منجر به هدر رفت آب شرب می‌شود مراتب را با شماره تلفن ۱۲۲ اعلام کنند