صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور وزیر کشور انتقاد کرد

نبود الگوی مناسب برای زن برتر در جامعه

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: هنوز نتوانستیم در جامعه برای الگوی زن برتر یک تعریف مناسب بیاوریم تا جامعه بداند زن الگو و فرهیخته به چه زنی می‌گویند و چه ویژگی‌هایی دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازخبرگزاری مهر،فهیمه فرهمند پور ظهر شنبه در نشست با بانوان فرهیخته استان گلستان که در گرگان برگزار شد، گفت: حقیقت یک مسئله مبنایی و اساسی در جامعه زنان نبود همگرایی خود زنان برای تعیین اولویت‌هایشان است.
وی با بیان اینکه متأسفانه در نگاه به مسائل زنان همگرا نیستیم، افزود: نه تنها در نوع نگاه به مسائل زنان بلکه در دیدگاه، ادبیات و ... همگرا نیستیم و به همین دلیل نمی‌توانیم کارهای خود را در این مسائل رو به جلو حرکت دهیم.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: متأسفانه هنوز نتوانستیم در جامعه برای الگوی زن برتر یک تعریف مناسب بیاوریم تا جامعه بداند زن الگو و فرهیخته به چه زنی می‌گویند و چه ویژگی‌هایی دارد.
فرهمند پور اظهار کرد: من معتقدم تمام افرادی که به عنوان فعال حوزه زنان شناخته می‌شوند با دغدغه‌ای وارد این حوزه شده‌اند و هرچه هست تلاش و فداکاری و زحمت است.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم در برش‌های استانی چهار الویت شاخص برای زنان را در نظر بگیریم تا بدانیم قرار است به کدام سمت و هدف حرکت کنیم.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ما در زمان برنامه‌ریزی آرمان‌گرایانه عمل می‌کنیم، گفت: در برنامه پنجم توسعه ماده ۲۳۰ شامل ۱۱ بند بوده و حالا که پس از ۶ سال در حال ارزیابی این برنامه هستیم به نتایج ناراحت‌کننده‌ای می‌رسیم و با خود می‌گوییم کاش به جای یازده سرفصل دارای سه سرفصل بود که می‌توانستیم آن‌ها را محقق کنیم.
فرهمند پور افزود: یکی از اساسی‌ترین کارهای وزارت خانه هماهنگ‌سازی و یکپارچه‌سازی دستگاه‌هاست و باید ابراز تأسف کنم که به شکل کلی نتوانستیم در بخش همکاری و هم افزایی و فعالیت یکپارچه زنان کاری کنیم.
وی با تاکید بر هم افزایی بین دستگاه‌ها اظهار کرد: حضور زنان در کسوت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی باید مورد توجه قرار گیرد و شکل آرمانی این قضیه این است که زنان متناسب با نیازهای جامعه در لباس مدیریت حضور یابند.
مشاور وزیر در امور زنان و خانواده گفت: نظام معطوف به جنسیت نیست و در واقع زنان بخشی از گروه هدف هستند و نیاز هست به این گروه ملاحظات خاصی شود.