صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

همایش بین المللی گردشگری ایران در مازندران برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: همایش بین‌المللی گردشگری ایران و نمایشگاه صنایع وابسته ۳۰ دی ماه به مدت دو روز در استان برگزار می‌شود.
دلاور بزرگ نیا اظهار داشت: در این همایش صاحبان سرمایه، شهرداران و شوراها وهمچنین حضور ۲۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری از کشورهای اروپایی، (بریتانیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، دانمارک و کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه) حضورخواهند داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اهمیت این رویداد گفت: با توجه به فصل جدید روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران باید زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراهم کرد.
بزرگ نیا صنعت گردشگری را یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی بر شمرد و گفت: داشته‌های ایران در این عرصه از حیث جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی کم‌نظیر است و اقتصاد گردشگری می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولید داخلی ارمغان آور رونق و شکوفایی کشور باشد.
وی اذعان داشت: شناسایی ظرفیت‌ها، منابع و مناطق مستعد سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، ارائه راهکارهای نوین جذب سرمایه‌گذار و درنهایت اشتغال‌زایی و کارآفرینی ازجمله اهداف اساسی است که در برگزاری همایش بین‌المللی گردشگری ایران دنبال می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران افزود: صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمدزایی و ایجاد اشتغال در جهان به شمار می‌آید به‌طوری‌که بسیاری از آن به‌عنوان صنعت نخست دنیا یاد می‌کنند اما مازندران هنوز نتوانسته از ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده کند.
وی تأکید کرد: اگر بخواهیم شاهد اتفاقات جدی و مهم در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان باشیم باید نگاهمان را از بخش دولتی به بخش خصوصی معطوف کنیم.
بزرگ نیا بابیان این‌که همه فعالان این صنعت براین باورند تنها فرصتی که می‌تواند مازندران را از این وضعیت رکود خارج کند توسعه صنعت گردشگری است افزود: بنابراین باید حرفه‌ای‌تر در این مسیر قدم برداریم و چنین رویدادهایی می‌تواند ایده‌ها برای حرفه‌ای‌ترشان را تقویت کند.
وی اظهار داشت: در حوزه گردشگری خارجی می‌توانیم بافرهنگ غنی و جاذبه‌های دیدنی‌مان میزبان گردشگران باشیم و ایران رابه فرصت بی‌بدیل توریسم فرهنگی و تاریخی مبدل کنیم.
وی در ادامه افزود: استان مازندران به خاطر برخورداری از جاذبه‌های طبیعی متنوع اعم از جنگل و دریا و تنوع زیست گیاهی و حیوانی و مهم‌تر از همه تنوع زیست انسانی و فرهنگی از ظرفیت بی‌بدیل گردشگری در کشور برخوردار است و در کنار این جاذبه‌ها، وجود آثار تاریخی و باستانی در نقاط مختلف و برخورداری از غنای صنایع‌دستی، مازندران را به استانی کم‌نظیر در کشور تبدیل کرده است.