صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

150 میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از کسب و کارهای نوپا اختصاص یافت

مدیرکل توسعه فناوری و صدور خدمات فنی مهندسی درباره تفاهمنامه امضا شده همکاری مشترک وزارت ارتباطات و صندوق کارآفرینی امید گفت: 150 میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از کسب و کارهای نوپا در قالب این تفاهمنامه اختصاص داده شد.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «حسین صمیمی» افزود: با هدف توسعه فضای کارآفرینی واشتغالزایی از سوی بخش خصوصی، صندوق کارآفرینی امید در این توافقنامه حمایت از شرکت های نوپای فعال در بخش آی.سی.تی را برعهده دارد که از سوی این وزارتخانه معرفی می شوند.
وی مدت این توافقنامه را پنج سال عنوان کرد و گفت: مبلغ یکصد میلیارد ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید و 50 میلیارد ریال از محل منابع وزارتخانه برای حمایت از کسب و کارهای نوپا پرداخت می شود.
صمیمی درباره شیوه تخصیص وام اضافه کرد: بخش زیادی از تسهیلات به شرکت های نوپایی اعطا می شود که در پارک های علم و فناوری، مرکزهای رشد یا شتاب دهنده ها مستقرند و از سوی این نهادها معرفی می شوند. بخش دیگر نیز به شرکت های دانشگاهی مورد تایید دانشگاه ها تخصیص می یابد که دست کم یک عضو هیات علمی با مجوز هیات امنای دانشگاه در آنها فعال باشد.
مدیرکل توسعه فناوری و صدور خدمات فنی مهندسی اعلام کرد سقف وام یکصد میلیارد ریال با کارمزد پایین در نظر گرفته شده است.
وی افزود: کارگروهی ویژه متشکل از نمایندگان وزارتخانه و صندوق برای تدوین آیین نامه ها، شیوه های اجرایی، بررسی و ارزیابی طرح های شرکت های نوپا تشکیل شده است.
صمیمی گفت: در این چارچوب مکاتباتی با وزارت علوم انجام گرفته است تا اطلاعات مربوط به پارک های فعال در بخش آی.سی.تی را در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهند.
مدیرکل توسعه فناوری و صدور خدمات فنی مهندسی از اقدام مشترک با بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای حمایت از شرکت های فعال در آن زمینه خبر داد و گفت: بزودی شرکت های بازی ساز رایانه ای منتخب نیز برای اعطای تسهیلات معرفی می شوند.
به گفته وی، تاکنون در قالب وام وجوه اداره شده، یک هزار و 40 میلیارد ریال برای اعطا به شرکت های فناور در بخش آی.سی.تی مصوب شده است که مراحل ارائه را طی می کند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چارچوب ضوابط و مقررات موجود و برای حمایت از پروژه ها و طرح های توسعه ای اشتغال آفرین یا صادرات کالا و خدمات بخش های خصوصی و تعاونی غیردولتی از محل منابع داخلی شرکت های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان وجوه اداره شده، تسهیلاتی را به شرکت‌های دارای شرایط اعطا می‌کند.