صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کانون عالی انجمن های صنفی

انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران امروز برگزار می‌شود

عصر امروز انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران مطابق اساسنامه و آیین نامه نحوه تشکیل انجمن های صنفی وکانون عالی برگزارمی شود.
در طول مدت تشکیل کانون عالی انجمن های صنفی  برخی به دنبال نقد از این تشکل کارگری هستند. به دنبال برگزاری مجمع عمومی وتصویب اساسنامه و انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسان وانتشار آن در برخی رسانه ها، نقدهای موافق و مخالف در باره این کانون در خبرگزاری‌ها بازتاب یافته است.
مطابق اساسنامه این کانون که در سال 92 اصلاح شد، مقرر شد مطابق بند10 این قانون نحوه حضور  اعضای در مجمع کانون عالی مورد بررسی قرار گرفت. مطابق این قانون آن از دسته از استان‌هایی که نمایندگان استانی دارند،به ازای هر15 انجمن یک نماینده و استان‌هایی که کانون استانی ندارند باز هم از بین هر 15انجمن یک نماینده از بین خودشان برای مجمع عمومی کانون عالی کارگران انتخاب می‌کنند.
نحوه برگزاری این مجمع مطابق آیین‌نامه است. اما در حالی که قرار است این انتخابات برگزارشود که برخی از جریانات کارگری تلاش‌هایی برای به تعویق انداختن این مجمع که قرار است مطابق اساسنامه و آیین نامه نحوه تشکیل انجمن های صنفی وکانون عالی برگزار شود دارند.
 علت تلاش برخی از نمایندگان کارگران برای به تعویق انداختن این مجمع شانس پایین پیروزی در انتخابات است به همین خاطر در تلاشند تا با تحریک مسئولان وزارت کار روند قانونی ثبت‌نام و رأی‌گیری این انتخابات را مخدوش کنند.