پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رهبر انقلاب در پیامی به افتتاحیه د همین د‌وره مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان تاکید کردند

اقتصاد مقاوم و فرهنگ اسلامی، دو اولویت فوری

رهبر معظم انقلاب اسلامی با سپاس از حضور حماسی مردم در انتخابات مجلس قانون‌گذاری، نمایند گان مجلس شورای اسلامی را به دنبال کردن الزامات تحقق اقتصاد  مقاوم و گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی و همچنین پرهیز از سرگرم شد ن به زائد ه‌های جناحی و غالب ‌ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی توصیه کرد ند .
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی د فتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح د یروز (شنبه) از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری د ر مراسم افتتاحیه د همین د وره مجلس شورای اسلامی قرائت شد ، به این شرح است:
آغاز د همین د وره مجلس شورای اسلامی در ماه مبارک شعبان را که ماه معنویت و خشوع و ماه اعیاد  بزرگ مذهبی است، به ملت عظیم‌الشان ایران اسلامی و به شما برگزید گان و پذیرند گان مسئولیت‌های بزرگ تبریک می‌گویم و از آحاد مردم عزیز که با حماسه انتخابات، چرخه بی‌وقفه قانون‌گذاری را تد اوم بخشید ه و حلقه د یگری بر این زنجیره حیاتی افزود ه‌اند ، سپاسگزاری می‌کنم.
این همه، برآمده از توفیق الهی و نشانه لطف و رحمت ذات اقد س اوست که دست قد رت بی‌همتا را مد د کار ملت و کشور و نظام اسلامی ساخته است. د ل و زبان از سپاسگویی این نعمت ناتوانند .
ملت ایران با حضور حد اکثری در انتخابات پراهمیت مجلس قانون‌گذاری، بیعت د یرین خود  با نظام جمهوری اسلامی را بار د یگر تکرار
کرد ند  و با این زبان رسا به بد خواهان پاسخ گفتند. وفاد اری ارزشمند  ملت، مسئولان نظام را د ر بخش‌های گوناگون به احساس مسئولیت و شکر نعمت فرا می‌خواند . ذمّه ما مسئولان، اکنون سنگین‌بارتر از گذشته است.
سوگند  نمایند گان –که د ر نخستین روز کاری خود  اد ا خواهند  کرد  و سوگند ی شرعی و الزام‌آور است- سرفصل‌های اساسی وظایف نمایند گی د ر مجلس را بیان کرد ه است؛ شما براد ران و خواهران محترم می‌توانید با حکمت و خردمندی و اخلاص و پارسایی، این وظایف را د ر خلال عمل قانونی خود  –که عمد تا قانون‌گذاری و نظارت است- تحقق بخشید ه و نزد  خدا و خلق سرافراز شوید .در این‌صورت است که مجلس شورای اسلامی را د ر جایگاه ویژه خویش یعنی «د ر راس امور کشور» نگاه خواهید  د اشت.
شرایط توفانی منطقه و جهان و ماجراجویی‌های بین‌المللی سلطه‌گران و اتباع‌شان، ایران اسلامی را با اوضاع پیچید ه‌تری از گذشته روبه‌رو ساخته است. اقتد ار کشور برای مواجهه با این شرایط، به هوشمند ی و عزم راسخ و در دست داشتن ابتکار عمل از سوی همه مسئولان نیاز د ارد . وظیفه انقلابی و قانونی شما نمایند گان محترم آن است که مجلس را سنگری استوار د ر برابر ترفند  و فسون و افزون‌خواهی گستاخانه استکبار و نقطه اتکای د رخشان مرد م مومن و انقلابی بسازید .
تحقق بخشید ن به اقتصاد  مقاومتی با همه الزامات قطعی آن و نیز تلاش مجدانه برای گسترش و ژرف‌سازی فرهنگ اسلامی، د و اولویت فوری کنونی است. اولویت‌های مهم دیگری در بخش‌های گوناگون مربوط به اقتد ار ملی و استحکام امنیت و مصونیت کشور، وجود داردکه تضمین‌ کنند ه استقرار عد الت اجتماعی و استقلال و پیشرفت کشور است. شناخت این اولویت‌ها از جمله وظایف نمایند گان و دردسترس ذهن هوشمند  آنان است.
نمایندگان محترم را به توکل و حسن ظن به وعد ه‌های خداوند  قادر و استقامت در صراط مستقیم الهی توصیه می‌کنم و شما را از سرگرم شد ن به زائد ه‌های جناحی و غالب ‌ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی بر حذر می‌د ارم. لازم می‌د انم از نمایند گان محترم مجلس نهم و رئیس پرتلاش و خد وم آن و همه هیات رئیسه و نیز از همه د ست‌اند رکاران انتخابات مجلس د هم، د ر همه بخش‌های آن صمیمانه تشکر و قد‌رد انی کنم.
یاد امام راحل عظیم‌الشان و شهد ا و ایثارگران این راه را گرامی میدارم و با سلام و تعظیم به حضرت ولی‌ا... الاعظم ارواحنا فد اه توفیقات همه شما را از خد ای متعال مسئلت می‌کنم.