صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رفع نوسانات آب شرب بیش از 2000 خانوار روستایی گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از رفع نوسانات آب شرب بیش از 2070 خانوار روستایی استان گیلان خبر داد و گفت: پروژه تقویت منابع تأمین آب شرب روستای پاکده رودبار به بهره‌برداری رسید.

محمدعلی فرامینی اظهار کرد: به‌منظور تقویت فشار آب شرب این خانوارها، 5 عدد الکتروپمپ شناور در تأسیسات آبرسانی روستاهای کتشصت آبادان و پرکاپشت آستانه اشرفیه، گرماور سیاهکل، دیناچال رضوانشهر و خلیفه کری تالش نصب و راه‌اندازی شد.
وی با بیان این‌که برای اجرای این طرح افزون بر 900 میلیون ریال هزینه شد، از احداث یک باب مخزن ذخیره و تعدیل فشار آب شرب در روستای گیل‌ملک کلاچای خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌منظور تأمین پایدار آب شرب روستای گیل‌ملک از توابع بخش کلاچای شهرستان رودسر، یک باب مخزن زمینی ذخیره و تعدیل فشار به حجم 50 مترمکعب احداث شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان منبع تأمین آب شرب این روستا را یک دهنه چشمه دانست و خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح تقویت آب شرب افزون بر 800 میلیون ریال هزینه و 81 خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.
این مقام مسئول با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی به روستای کرفستان شهرستان رودسر، تصریح کرد: به‌منظور تأمین آب شرب سالم و بهداشتی 140 خانوار در این روستا، پروژه آبرسانی به روستای کرفستان در حال اجراست و 3500 متر لوله‌گذاری اجرا می‌شود.
وی با بیان این‌که به‌منظور تأمین آب آشامیدنی روستای کرفستان، یک دهنه چاه حفر شده است، یادآور شد: هم‌اکنون عملیات لوله‌گذاری به طول 2000 متر در دست اجراست و پیش‌بینی شده برای این طرح آبرسانی 5 میلیارد ریال هزینه شود.
فرامینی هم‌چنین با اشاره به بهره‌برداری از پروژه تقویت منابع تأمین آب شرب روستای پاکده شهرستان رودبار، تصریح کرد: به منظور تأمین پایدار و مناسب آب آشامیدنی این روستا، یک حلقه چاه حفر و 2200 متر لوله‌گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا شد.
وی از احداث و تجهیز یک باب ایستگاه پمپاژ در این روستا خبر داد و گفت: بیش از یک میلیارد و 190 میلیون ریال برای تقویت فشار آب شرب این روستا هزینه شد.
فرامینی با بیان این‌که با بهره‌برداری از این پروژه، مشکل ضعف فشار آب 223 خانوار برطرف شد، یادآور شد: هم‌اکنون 10 هزار و 575 مشترک در شهرستان رودبار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.